kategorisupport till ICA Special  i Göteborg

kategorisupport till ICA Special i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter en deltidstjänst och har tidigare erfarenhet av kategoriarbete och sortimentplanering? I så fall är detta det perfekta konsultuppdraget för dig! 

Vi söker för tillfället en strukturerad, systemvan teamarbetare till vår samarbetspartner ICA Special som kan stärka upp inom kategoriområdet leksaker.  ICA Special arbetar med inköp och försäljning av non-food samt driver detta för ICA MAXI, Kvantum, Supermarket och Nära. 
Sortiment och Inköpsavdelningen ansvarar för att kunderna idag och imorgon möter efterfrågat sortiment, med god lönsamhet i butik och koncern. Funktionen omfattar inköp, pris, space, kategori och sortiment.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Din primära uppgift kommer vara att stötta Kategorichefen med sortimentsplanering och tillhörande arbetsuppgifter för kategorin. Detta kan innefatta planering i vårt sortimentsplaneringssystem, sortimentsarbete inför mässa, kommunikation till butik samt aktiviteter för att förnya, effektivisera och vårda sortimentet för berörd kategori, med syfte att erbjuda marknadens mest attraktiva sortiment.  

Du kommer vara delaktig i det tvärfunktionella arbetet inom ditt kategoriområde. Detta innebär att du kommer stötta Kategorichefen med berörda intressenter från produktutveckling, space, logistik, pris, marknad, profil och butik. I rollen kan det komma att du, analyserar och initierar nödvändiga åtgärder för att nå ett optimalt resultat inom ansvarsområdet för att säkerställa lönsamheten och försäljningen. I rollen ingår ej personalansvar.

Kort innebär konsultuppdraget att aktivt stötta den dagliga driften inom kategorin i enlighet med gällande riktlinjer inom ICA. I rollen ingår även att fortlöpande sköta artikeladministration och annan daglig drift av kategorin.

Kvalifikationer
Vem är du? 
du är en person som har lätt för att samarbeta inom och över funktionsgränserna.  
du är en person som är driven, nyfiken, gillar att göra nya saker, lätt för att ta egna initiativ.
slutligen har du en positiv inställning samt trivs med att arbeta i en organisation som tidvis präglas av ett snabbt tempo och hög arbetsbelastning. 


För att axla och trivas i rollen bör du vara eller ha:
tidigare erfarenhet av  sortimentsplanering
systemvana
 samarbetsvan/ teamarbetare
initiativtagande
vara van vid många kontaktytor


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald!

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Attila Lundin, konsultchef. attila.lundin@randstad.se

Om företaget
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att vi på Randstad kommer vara din arbetsgivare, för att läsa mer om hur det är att vara konsult kan du besöka följande länk https://www.randstad.se/arbetssokande/karriarmojligheter/jobba-som-konsult/ eller skicka mail till Attila.Lundin@randstad.se 

ICA Gruppen
“Vi är proffs på att skapa en roligare och enklare vardag för våra kunder. Så ska det också kännas att jobba här. Därför har vi byggt en kultur där alla hejar med förnamn, hjälper varandra och där vi tar stort ansvar för att utveckla oss själva till att bli vårt bästa jag. Balans mellan jobb och privatliv ser vi som en förutsättning för att du ska kunna bidra med fullt engagemang och fokus. För att få en större flexibilitet i vardagen finns exempelvis chansen att kombinera kontorsarbete och distansarbete, för de roller som där distansarbete är möjligt. Vi värderar olikheter och tror på varje medarbetares potential – kärnan i vår framgång är våra olika bakgrunder och erfarenheter.

Att se, lyssna på och lära av varandra har format en kultur där vi vågar utmana gamla sanningar och leda utvecklingen i branschen. Vägledda av våra värderingar engagemang, entreprenörskap och enkelhet gör vi skillnad i vardagen för miljontals människor – varje dag.”

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juli 2022
  • Ansök senast: 8 augusti 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023