OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistansproffsen är det lilla bolaget med det stora hjärtat! Vi sätter personlig assistans i fokus för att verka för att våra uppdragsgivare får leva sitt bästa liv! Verksamheten präglas av fokus på individen och att utifrån individens behov för att skapa en trygg och säker assistans. Vi jobbar tillsammans för ett gott liv! Läs mer på www.assistansproffsen.se
Genom Assistansproffsen rekryterar vi även till vårt dotterbolag AP Omvårdnadsgruppen där vi arbetar med LSS-boenden och daglig verksamhet. Läs mer på www.apomvardnadsgruppen.se
Personlig assistent vid behov.
För kundens räkning söker vi nu personliga assistenter som vill jobba hos en av våra kvinnliga kunder i Kävlinge när kundens fasta ordinarie assistenter blir sjuka eller vid ledighet/semester. Behovet kan variera allt från 4 timmars pass till 13 timmars pass, dagtid, kvällar och helger. Passen kan variera. Ej natt, men tidiga mornar.
Vem är kunden?
Kunden är en normalbegåvad och levnadsglad kvinna med många åtaganden och talar om hur hon vill ha sin assistans utförd! Kunden sköter sin assistans själv med hjälp av oss. Kunden har en CP-skada samt en synskada, och behöver hjälp och stöttning i den vardagliga livsföringen, så som vid aktiviteter, träning, hushållssysslor och personlig omvårdnad. Till kundens intresse hör bland annat matlagning, bakning och träning och det är ett stort plus om du delar dessa intressen. Det är viktigt med kommunikation dvs att du behärskar svenska språket så att du och kunden förstår varandra.
Vem är du?
Kunden önskar sökande som är rökfria, 25–50 år och som bor i eller nära Kävlinge, Lund, Helsingborg, Malmö. Vi söker dig som vill ha något extra utöver annan anställning eller utbildning. Körkort är inget krav/behov hos kunden, men uppskattas om du har det. Kunden åker mycket kollektivt. Du bör ha erfarenhet av CP-skada eller annan erfarenhet som bedöms vara lämplig. Positivt om du har humor och är stabil, har en hög arbetsmoral samt vara en skötsam person och vilja ställa upp vid kort varsel, det vill säga att vara flexibel på kundens behov. Kunden har behov av assistenter som är lugna, effektiva, händiga, tekniska och bör kunna hantera snabba förändringar. Kvinna eller man spelar ingen roll. Du kan ej ha allergi mot nötter och skaldjur, inte för mycket parfym eller kosmetika på grund av kundens astma. Kunden önskar stilrena vardagskläder (inga träningskläder om inte aktiviteten kräver det). Kunden önskar att assistenterna ej förtär redbull eftersom doften orsakar svår huvudvärk för kunden.
Företaget erbjuder kollektivavtal, friskvård, utbildningar, aktiviteter med företaget för kunden och assistenten.
Vill du ha ett arbete där du varje dag bidrar med att ge en annan människa en meningsfull vardag och öka livskvalitén samt känna att du förenklar kundens vardag. Där kvalitet är viktigare än kvantitet, gemenskap och personliga relationer med god kommunikation från allas parter står i fokus. Låter detta som du och du tycker det låter intressant? Varmt välkommen.
Låter detta intressant och du tror att du skulle trivas i jobbet som assistent? Då är du hjärtligt välkommen att skicka in din ansökan som ska innehålla ett personligt brev och ett CV.
OBS!! Kunden önskar att den som ansöker bifogar en bild på sig.
ATT VARA ANSTÄLLD HOS OSS
Assistansproffsen bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är det lilla bolaget med det stora hjärtat och vet att vi med vår långa erfarenhet kan möta både kunder och assistenter. Vi vill jobba med omtanke och närhet!
Assistansproffsen vill att du som anställd ska må bra och vi vill att du ska vara stolt över ditt arbete! Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får alltid stöd av oss som arbetsgivare och har en kund-och personalansvarig knuten till ditt assistansteam som finns där för att stötta och fånga upp frågor. Vi följer kollektivavtal, ger en marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, avtalsenliga semestervillkor och ett av branschens högsta friskvårdsbidrag på 3000 kr.
UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET
Vi har som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra uppdragsgivare. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt.
Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen, blankett finner du här:https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/blanketter---hvb-hem-familjehem/
LÖN
Vi ger dig som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell
OB-ersättning. Kollektivavtal finns självklart – Vårdföretagarnas Bransch G.
NÄR KAN DU BÖRJA?
Tillträde efter överenskommelse så fort som möjligt, så sök omgående! Urval och intervjuer sker löpande.
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Inger Broman
0141-21 21 50
Annika Carlswärd
0141-21 21 50
VD Göran Ekh
0141-21 21 50
070-622 07 89
Inger Broman
0141-21 21 50
Annika Carlswärd
0141-21 21 50
072-521 21 51