Kemikalieadministratör till stort bolag Finspång

Kemikalieadministratör till stort bolag Finspång

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du en noggrann, strukturerad och problemlösnings orienterad person?
Vill du arbeta i en dynamisk arbetsmiljö med möjligheter till personlig och professionell utveckling?
Vi söker nu till vår kund en kemikalieadministratör som har en passion för kemikaliehantering och trivs att arbeta i team.

Detta är ett konsultuppdrag med start i januari 2025 och sträcker sig till september 2025 med möjlighet till förlängning.
Urval och intervjuer sker löpande, Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

• Administrera kemikaliesystem
• Support och stötta verksamheten i deras kemikaliehantering
• Driva och genomföra riskbedömningar och exponeringsscenarior i kemikaliesystem
• Genomföra inventeringar
• Hantera produktansökningar
• Arbeta med förbättringsprojekt och utveckling inom kemikaliehantering
• Arbeta operativt i kemikaliearbetet
• Arbeta självständigt och i nära samarbete med strategisk resurs inom kemikaliehantering:
• Arbeta självständigt och i nära samarbete med andra berörda gränssnitt:

Samverka med andra relevanta funktioner såsom brandskyddsansvariga, miljöansvariga, kemister och produktionspersonal för att säkerställa en integrerad och säker hantering av kemikalier.

Vem är du?
Kvalifikationer som ör önskvärda för tjänsten;

• Relevant utbildning inom kemi, miljövetenskap eller liknande område.
• Erfarenhet av kemikaliehantering och riskbedömningar.
• Goda kunskaper i lagstiftning och regelverk kring kemikalier.
• Förmåga att arbeta självständigt och i team.
• Stark kommunikations- och samarbetsförmåga.
• Erfarenhet av att arbeta med kemikaliesystem (iChemistry) och databaser är meriterande.
• Du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift.'

Som person för att trivas och passa i denna roll bör du vara;
• Noggrann och strukturerad.
• Problemlösningsorienterad.
• Initiativtagande och drivande.
• Flexibel och anpassningsbar.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2024
  • Ansök senast: 20 december 2024

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024