Kemisamordnare till Arboga

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vill du arbeta i en större verksamhet inom den offentliga sektorn? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! Just nu söker vi en kemisamordnare till vår kund som är belägen i Arboga. Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående.

Arbetsuppgifterna kommer till stor del bestå av att leta ersättningsprodukter eftersom en del kemiska ämnen kommer att förbjudas enligt svensk lagstiftning. Du ska arbeta för att skapa en effektiv försörjning av kemimateriel vad avser t ex sortiment, ersättningsprodukter, säkerhetsdatablad etc. I arbetet kan det även ingå att analysera behov och utföra viss kvalitetskontroll. Du kommer delta i möten och diskussioner inom kemiområdet, vilket innebär att resor förekommer i tjänsten.

Det finns inget krav på att dina kemikunskaper ska ha förvärvats på högskolenivå utan kan lika gärna förvärvats under din gymnasietid. Det viktigaste är att du är uppdaterad inom området och har arbetat med kemi i någon form de senaste åren.


Din profil

För att kunna bli aktuell för denna tjänst måste du uppfylla följande kompetenskrav:
• Godkänd gymnasieutbildning med kemisk inriktning eller likvärdig utbildning
• Du har kunskap om lagstiftning inom kemi- och miljöområdet
• Du har tekniska kunskaper om kemimateriel
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God datorvana, och då speciellt i systemet SAP

Det är meriterande om du uppfyller nedan:
• Arbetat med projektledning och utredningsarbete
• Arbetat med tekniska beredningar och behovsplanering vad avser logistik

För att vara aktuell för att arbeta på denna arbetsplats krävs att du är svensk medborgare och att du kan resa inom Sverige (B-körkort är därför ett krav). För att passa in i verksamheten bör du som person vara noggrann, prestigelös och mycket pålitlig. Du är också serviceinriktad och vet vikten av att vara en god ambassadör för Arena Personal.

OBS! Utdrag från belastningsregistret kommer att göras. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!


Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.

Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Elena Hallin

Patrick Bihler

Anna Brorson

Arena Personal AB

Malin Nordeman

Carina Tiderman
0727-262666
Carina Tiderman

Martina Olsson

Elena Hallin
016-142149
Elena Hallin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Nordic AB ESKILSTUNA
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 12 september 2016

Besöksadress

Rademachergatan 1
None

Postadress

Rademachergatan 1
ESKILSTUNA, 63220

Liknande jobb


Analytisk kemist inom organisk kemi

Analytisk kemist inom organisk kemi

19 september 2024

19 september 2024

Kemist

Kemist

16 september 2024

Postdoktor inom transport av polymerer och kolloider i fibernätverk

Postdoktor inom transport av polymerer och kolloider i fibernätverk

13 september 2024