OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordiske Medier är en av Skandinaviens största företag inom professionella medier. I nära dialog med det nordiska näringslivet ger Nordiske Medier ut ca 50 B2B-titlar. Nordiske Mediers medieportfölj spänner över bygg- och anläggningssektorn, motorbranschen, nordisk design, detaljhandeln och ett antal andra specifika branscher. Våra kunniga facktidningsjournalister levererar varje dag kvalitetsjournalistik till beslutfattare och professionella inom respektive bransch. Nordiske Mediers journalister producerar både nyheter i ett högt tempo, skriver reportage, porträtt och gör branschanalyser. Alla titlar går på djupet i den bransch de bevakar och fokuserar på att komma nära såväl medelstora som små företag. Nordiske Medier har ca 200 medarbetare i Norden. Huvudkontoret ligger i danska Ålborg med fler kontor Norden och är ett stabilt företag med bra ekonomi.
Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en Key Account Manager med fokus på Fri Köpenskap. Rollen innebär ett stort ansvar för försäljningen av skräddarsydda lösningar till stora och befintliga kunder.
Rollen
Du kommer att ansvara för att bygga och utveckla stora kundavtal kopplat till annonsering print och digitalt, advertorials, event, bilagor, nyhetsbrev, eDR, digitalprenumeration mm. Rollen innebär att du axlar ett stort ansvar för hela säljprocessen och äger din kundportfölj. Vi tror att du framgångsrikt kan bearbeta din kundportfölj med stark tillväxt mot ökad lönsamhet och hög kundnöjdhet.
Din erfarenhet
Du har erfarenhet av medieförsäljning med mycket goda resultat, då rollen kräver att du har förståelse av traditionell såväl som digital media.
Rollen kräver att du kommer kunna ta ett stort kommersiellt ansvar samt driva egna initiativ på ett professionellt sätt.
Du hjälper till att utforma försäljningsstrategin så att vi kan uppnå de fastställda tillväxtmålen inom området och att du tycker om att exekvera de fastställda planerna.
Du kommer att vara ansvarig för att segmentera, bygga och utveckla din egen portfölj samtidigt som det kommer att finnas befintliga kunder som måste vårdas och utvecklas. Ett jobb som kräver god förståelse för kundens behov för att kunna utforma rätt digitala lösning för kunden. Arbetet görs genom möten, telefonsamtal, event i ambitionen att skapa en personlig relation med kunden.
Kunderna finns i hela Sverige medan vårt kontor finns i Solna.
Finns bra utvecklingsmöjligheter och ansvar för att på sikt agera Mediechef.
Kvalifikationer
Du har minst 3 års försäljningserfarenhet - helst med försäljning av medielösningar
Du har eftergymnasial utbildning
Du trivs med att arbeta med både uppsökande och relationsbyggande försäljning
Du har en kommersiell inställning och förståelse för att arbeta med taktisk och strategisk försäljning
Du är nyfiken och har driv och engagemang att arbeta med försäljning
Du arbetar metodiskt och är ihärdig
Du har god inblick i det svenska näringslivet, är trygg i kontakten med Sveriges främsta beslutsfattare
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.