Key Account Manager

Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON är ett energibolag med hjärtat i hållbarhet som verkar på en marknad i ständig förändring. Vi har en avgörande roll i energiomställningen och som en av Sveriges största nätägare är vår främsta prioritering att rusta elnäten för framtiden. För att förverkliga detta, men även hitta smarta lösningar här och nu, behöver vi bli betydligt fler kollegor som tillsammans arbetar för en hållbar tillväxt och en säker elförsörjning.

Om rollen
Vi på E.ON Energidistribution vill vara en del av de saker som helt enkelt fungerar utan att du behöver fundera på varför. Därför ser vi till att du har tillgång till el när och var du behöver det.

Avdelningen Sälj- och kundrelationer inom Lokalnätaffären består idag av 8 medarbetare som bland annat ansvarar för vår kundvård, tjänster och helhetslösningar. Vi brinner för E.ONs övergripande mål om ett hållbart samhälle med nöjda kunder och medarbetare. 

Som Key Account Manager hos oss kommer att främst arbeta med kundvård och värdebaserad försäljning för våra befintliga högspänningskunder samt nykundsbearbetning. Detta gör du genom att bygga långsiktiga relationer och att aktivt vara ute och träffa våra kunder, företrädelsevis digitalt, men resor förekommer. Du är väl insatt i kundens energisituation och affär, idag och framåt, och använder dig av hela E.ONs produktutbud för att hitta det som skapar värde för kunden.  

Vi söker
Vi tror att du tidigare arbetat inom energiområdet eller inom infrastrukturområdet, kanske med försäljning av tekniska lösningar eller projektledning. Om du har en bakgrund inom energi-, energiteknik eller motsvarande blir vi extra nyfikna på dig. Du älskar att bygga relationer och att tillsammans med dina kunder utveckla klimatsmarta lösningar. Vi är måna om att som team gå mot ett mer digitaliserat och datadrivet arbetssätt, och hoppas att du delar vårt intresse för nya idéer och metoder.  

Förhoppningsvis motiveras du av att se resultat genom lönsamma affärer som både E.ON, kunden och samhället vinner på – om så är fallet kommer du att både trivas och vara framgångsrik i den här rollen. Du kommer att erbjudas en roll med ett brett ansvarsområde där du med din affärsmässighet, engagemang och tekniska kreativitet får chansen att leda våra affärer och våra kundrelationer till nya nivåer! 

Din blivande chef, Hampus Enulf, ser fram emot att välkomna dig till teamet och ge dig möjligheter att utvecklas hos oss på E.ON! Teamet tillsammans med Hampus, har etablerat en öppen och inkluderande kultur. De visar betydande förtroende till varandra och tror på principen om frihet under ansvar.

Välkommen att söka och vara med oss på vägen mot ett hållbart samhälle!

Ansökningsperioden för tjänsten löper fram till 27/8. 

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Hampus Enulf, +46 702 904539

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Per Carlsson, Unionen, +46 706 035425
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, Carl-Johan.Johansson@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energidistribution AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2023
  • Ansök senast: 27 augusti 2023

Liknande jobb


21 november 2024

B2B-säljare

B2B-säljare

21 november 2024

Account Manager

Account Manager

21 november 2024