Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

ICU Scandinavia AB är ett privatägt företag verksamma inom områden såsom loggning, övervakning och kvalitestsäkring
Vi säljer automatiska loggsystem för olika parametrar till olika områden inom Life Science, till olika enheter inom sjukhus, till forskning och läkemedelsbolag där våra kunder ställer höga krav på dokumentation och spårbarhet. Vi erbjuder även skräddarsydda lösningar som är anpassade efter våra kunders villkor, deras applikationer och branscher. Vårt huvudkontor finns i Täby, Stockholm och ett utvecklingskontor i Båstad, men våra kunder och partners är spridda över hela världen.
Vilket är ICU Scandinavias nästa steg?
ICU Scandinavia är ett bolag som varit representerat på marknaden i över 30år och har idag ca 700 installationer. Sverige är vår absolut största marknad men tack vara flera av våra unika funktioner växer vi snabbt och idag är företaget representerat i 25 olika länder. Vi är nu i en expansionsfas där flertalet av våra kunder behöver uppgradera sina befintliga system, såväl hårdvara som mjukvara men vi har också en stor potential i att hitta nya kunder.
Vem är du som blir vår nästa kollega på ICU Scandinavia?
Vi söker en Key Account Manager som är utåtriktad, ansvarstagande och framför allt resultatorienterad. Vi tror att du verkligen gillar att göra affärer, brinner för försäljning, är mycket målorienterad och vågar utmana dig själv. Du är lite av en entreprenör med stort intresse för teknik som inte är rädd för att testa nya metoder. Vi ser att du har flera års dokumenterad säljerfarenhet och med fördel inom Hälso & sjukvård, Life science och liknande. Tjänsten placering är antingen på vårt HK i Täby eller på vårt kontor i Båstad – Skåne.
Vad erbjuder vi dig?
Du kommer få stora möjligheter att utvecklas i ett företag som de närmaste åren kommer vara mycket expansivt. På ICU Scandinavia finns de fördelar som ett mindre bolag för med sig i form av flexibilitet, kreativitet, snabba beslut och lösningar samt möjlighet att påverka. Samtidigt som vi har support, service och administration i företaget.
Arbetsuppgifter i korthet:
Största delen av arbete utförs ute hos kund. (3–4 dagar/vecka)
Ska driva affären från start till mål.
I samband med anställningsstart erbjuds du en grundlig utbildning på såväl SW, integrationslösningar, hårdvara och dom tjänster ICU Scandinavia marknadsför.
Du förväntas ha en kort startsträcka där du på ett för kundens nytta enkelt kan förklara företagets system och tjänsters, beskriva USP.
Stort ansvarstagande.


Din Profil
Du har kort startsträcka och stort ansvarstagande. Du har ett stort tekniskt intresse och har lätt för att lära. Om du har en bakgrund inom och har erfarenhet av Medtech eller IT i någon form är det ett plus.
Kvalifikationer
Stark prioriteringsförmåga
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Förmåga att arbeta självständigt och samarbeta i projekt
God teknisk förståelse för nätverk, internet, appar
Dokumenterad säljerfarenhet


Meriterande
Azure/Office 365
ISO rutiner
Marknadsförning



Provanställning på 6 månader som löper över i en tillsvidareanställning på 100% om båda parter så vill. I takt med att tillsvidareanställningen fortlöper som både du och företaget önskar får du ta mer ansvar för både nykundsbearbetningen och ta några av företagets sedan tidigare större konton.
Mer om ICU Scandinavia
ICU utvecklar och marknadsför system för kvalitetssäkring som bygger på mjukvaran, Boomerang. Boomerang utvecklas helt och hållet på basis av vilken funktionalitet som efterfrågas, inte baserat på vilken teknik som finns att tillgå. Vi är stolta över att kunna säga att alla nya funktioner i Boomerang härstammar från idéer från våra kunder som använder systemen. Även hårdvaran (sensorer mm) som samlar in data är en del av det system som vi erbjuder våra kunder, en sensors utseende och funktionalitet ser olika ut beroende på var och vad som ska övervakas.
Antal kunder som använder Boomerang för kvalitetssäkring ökar ständigt och idag används våra system över hela världen och har mer än 50 000 mätpunkter fördelat på ca 700 kunder.
Omfattning och förutsättningar
Tillsvidareanställning på 100% med placering i Täby eller Båstad. Tillträde sker enligt överenskommelse,
Vi ser fram emot din ansökan omgående, så länge annonsen är publicerad är du välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer genomför vi löpande och tjänsten kan därför tillsättas med kort varsel under processen, så vänta inte med att söka!
Läs mer på:
www.icuscandinavia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Båstad Båstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2024
  • Ansök senast: 25 maj 2024

Postadress

Ängelholmsvägen 28
Båstad, 26931

Liknande jobb


Business Manager Project

Business Manager Project

20 november 2024

19 november 2024