OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.
Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!
Vill du vara med och få PayEx att växa? I sådana fall finns det möjligheter till det! Vi söker en affärsdriven Key Account Manager (KAM) inom enheten Omni till Sales Sweden.
Om Sales Sweden
Sales Sweden består av cirka 30 medarbetare och är indelat i tre team; Payments, Omni och Nordic accounts. Enheterna har ett stort och inspirerande ansvar i att sälja hela PayEx breda produktutbud samt att vårda och utveckla våra kunder. Läs gärna mer om våra tjänster och produkter på: http://payex.se/tjanster/
Vårt uppdrag är:
Att erbjuda företag PayEx standardprodukter på den svenska marknaden.
Kundansvar, kundnöjdhet och kundlönsamhet.
Att agera Expert på betalningar.
Omvärldsbevaka och bidra till att PayEx är i framkant avseende produkter, tjänster och säljprocesser.
Inom enheten Omni säljer och levererar vi marknadens ledande betalningslösningar för e-handel och butik. Till Omni-teamet söker vi nu en Key Account Manager som kommer att arbeta med PayEx största kunder samt nya inspirerande kundprojekt.
Ditt uppdrag som KAM:
Ha ett övergripande ansvar för att arbeta strategiskt med nyckelkunder och att utveckla och säkerställa en stark affärsrelation samt att kunden vid var tid har rätt tjänst.
Aktivt arbeta med merförsäljning på befintliga kunder och nyförsäljning på nya kunder i likvärdig bransch (look-a-likes), samt kunder som ännu inte tagit del av hela PayEx breda portfölj.
Arbeta proaktivt med prospektering samt bearbetning av potentiella nyckelkunder.
Vara kommersiellt ansvarig för huvudavtalet med dina kunder och sköta omförhandlingar och samordning kring affärsfrågor.
Vara ansvarig för att uppnå eller överträffa uppsatta lönsamhet och försäljningsmål samt att analysera och identifiera kundens utvecklingspotential.
Säkerställa hög kundnöjdhet, vårda och utveckla kundrelationen.
Genomföra kundbesök, ta fram affärslösningar, förhandla och upprätta avtal.
Upprätta och dokumentera årliga kundplaner som kommuniceras till kundteamet. Vid behov fungera som resurs i genomförande av utvecklingsprojekt hos kunden.
Ta fram produkt- och marknadsmaterial till events i samarbete med marknadsavdelningen.
Din bakgrund
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av strategiskt och operativt försäljningsarbete sen tidigare, gärna som Key Account Manager.
Har mycket god kunskap och förståelse för betalningstjänster inom e-handel eller fysisk handel.
Agerar affärsmässigt, driver och skapar lönsamma affärer. Har god kunskap om vår omvärld, marknad och konkurrenter.
Har förmåga att sälja kundlösningar som omfattar hela tjänste- och produktutbudet. Kan strategiskt och operativt utveckla kundrelationer, driva, organisera och strukturerar försäljningsarbetet självständigt.
Är resultatorienterad och kan formulera och presentera attraktiva lösningar utifrån kundbehov.
Är kommunikativt säker, initiativtagande och serviceorienterad.
Är förtroendeingivande, övertygande och har lätt för att skapa goda relationer och samarbeten på olika nivåer såväl internt som externt.
Är ansvarstagande och affärsmässig med en stark egen drivkraft. Du driver, organiserar och strukturerar ditt försäljningsarbete med enkelhet.
Talar och skriver flytande svenska och engelska.
Står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
För att lyckas i rollen söker vi dig som har erfarenhet av försäljning till företag och som trivs med att ta kontakt med människor samt ha många kontaktytor. Det är viktigt att du är intresserad av sälj och betallösningar. Du är lösningsorienterad och kan se helheten i en affär. Vidare ser vi gärna att du är självgående och flexibel. Du är även utåtriktad, positiv och öppen, har en vinnarskalle som stimuleras av att nå höga mål. Utöver detta är du en ansvarsfull lagspelare som fokuserar på uppgiften, är driftig, orädd och trivs i ett högt arbetstempo.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan
Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, men sista ansökningsdag är 2017-08-15.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Lavér
+46 498-201505
Maria Eliadis
+46 498-202901
Ola Edman
+46 498-20 97 71
Sara Wemnell
+46 72-570 99 67
Dan Rådström
+46 498-20 21 52
Lars Hansson
+46 498-20 23 87
Maria Winarve
+46 498 20 23 02
Mattias Stenström
+46 498209730, +46 702873099
Unionens företrädare Katarina Rosdahl
+46 498-202323
Ola Bröms
+46 498-20 29 53