OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Bosch-koncernen består av Robert Bosch GmbH med dess cirka 440 dotterbolag och lokala företag i omkring 60 länder. Medräknat partners för service och försäljning omfattar Boschs globala produktions-, utvecklings- och försäljningsnätverk i stort sett alla världens länder. Grunden för företagets fortsatta tillväxt är dess innovativa styrka. Bosch har omkring 59 000 medarbetare inom forskning och utveckling på 120 platser runt om i världen.
Företaget grundades 1886 i Stuttgart av Robert Bosch (1861-1942) som “Verkstad för finmekanik och elektronik”. Den speciella ägarstrukturen i Robert Bosch GmbH säkerställer den entreprenöriella friheten i Bosch-koncernen och gör det möjligt för företaget att planera långsiktigt samt att göra tunga investeringar med sikte på framtiden. 92 procent av aktiekapitalet i Robert Bosch GmbH ägs av Robert Bosch Stiftung GmbH, en välgörenhetsstiftelse. Majoriteten av rösterna har Robert Bosch Industrietreuhand KG, en industristiftelse. De entreprenöriella ägarfunktionerna tillvaratas av stiftelsen. De resterande aktierna ägs av familjen Bosch och av Robert Bosch GmbH. Ytterligare information finns online på www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
Dina arbetsuppgifter
En stor del av vår verksamhet inom automotive-området är självklart vårt starka erbjudande inom OEM. Med starka fordonstillverkare i Sverige har vi ett starkt kundunderlag, vilka vi hjälper framåt i deras utveckling av framtidens fordons- och mobilitetslösningar. Till vårt Scania-team söker vi nu en duktig Key Account Manager som kommer att utveckla vår affär gällande både produkt, tjänst och affärsmodell hos ett av våra största OEM-konton.
Som Key Account Manager kommer du att jobba för att vidareutveckla vårt samarbete med Scania. Det innebär att du följer våra befintliga processer och säkerställer att våra avtal uppdateras och omförhandlas utgående från kundens behov, i en föränderlig miljö. Genom att hålla dig uppdaterad i kundens verksamhet säkerställer du också vår fortsatta framgång samt vidareutvecklar vår försäljning och vårt erbjudande genom att hitta nya lösningar anpassade efter vår kunds behov. Därför är det viktigt att du lär känna Scanias organisation väl och bildar starka relationer med både inköps- och konstruktionsavdelningar. Du jobbar aktivt för att driva vår säljprocess och hitta nya affärsmöjligheter tillsammans med vår kund.
I rollen kommer du att ingå i ett team bestående av fem personer och du rapporterar till Scania Sales Manager i Tyskland.
Din profil
För att matcha rollen tror vi att du har en civilingenjörs- eller civilekonomexamen alternativt motsvarade arbetserfarenhet. Du har erfarenhet av komplex B2B-försäljning i en teknisk bransch och det är meriterande om du har jobbat i fordonsindustrin. Du är intresserad av att jobba i ett större sammanhang, i en internationell miljö och du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Som person är du genuint intresserad av teknik och kundrelationer. Det är viktigt att du är både snabblärd och har en god social och kommunikativ förmåga. Du är en van förhandlare som är lösningsorienterad och flexibel med ett starkt sinne för affärer och försäljning.
Vi erbjuder:
Hos oss får du jobba med marknadsledande produkter i teknikens framkant. Vi är ett företag som drivs av innovation, nytänkande och framtidsanda och du kommer att få lära dig mycket. Du får möjlighet att växa och utveckla både ditt affärssinne och dina kunskaper inom komplex försäljning. Din roll är mycket självständig och du kommer att få jobba i många spännande projekt. Vi är ett stort internationellt bolag och självklart finns det på sikt goda interna utvecklingsmöjligheter.
Din ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan med CV och personligt brev på engelska så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!