Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

Key Account Manager Norden
Fitbit startade sin resa 2007 med ett team på två personer och en stor idé. Idag har den tanken blivit ett börsnoterat företag som skapar prisbelönta produkter och tjänster som finns tillgängliga över hela världen.

Här kommer du in i en härlig företagskultur med högt i tak och bra förmåner. Som en del av Fitbits team får du möjlighet att göra en god karriär och ha roligt under tiden. Deras produkter och tjänster har som mål att förvandla hur världen ser på hälsa och fitness.

Har du hittat din form? Se vad vi letar efter nedan och ansök idag!



Uppdragsgivare: Fitbit Sweden AB

Ort: Sverige

Omfattning: Heltid, start enl. överenskommelse

Arbetsbeskrivning:

Du kommer att genom aktivt relationsbyggande, försäljning och service säkra Fitbit som en strategisk samarbetspartner med respektive kund och ansvarar för att budget- samt mål uppfylls eller överträffas. Du har ett helhetsansvar för dina befintliga storkunder och i ditt arbete kommer du jobba nära inköp och beslutsfattare på olika chefsnivåer (strategiskt/taktiskt). Även om försäljning är din huvudsyssla så måste du även vara orädd att ta dig an andra uppgifter som kan dyka upp i företag där ni är totalt 3 personer i Norden, du är en problemlösare med starka sociala färdigheter.

Du kommer att ha Norden som ansvarsområde och utgår från hemmakontor. Arbetet innebär en del resor inom och utom Norden, ca 30-40 nätter per år.

Det är viktigt att du kan arbeta i alla led av distributionskedjan och förstår återförsäljarnas affär.

Kvalifikationer:

För att lyckas ser vi att du är en driven, mål- och resultatorienterad person som älskar försäljning. Du är positiv och orädd och van att arbeta mot budget. Du trivs med ett självständigt arbete och din ambition och positiva sätt tar dig i mål.

Du har minst 3 års säljerfarenhet mot stora komplexa kunder samt dokumenterad framgång i rollen som säljare. Du kommer att ha många kontaktytor varför vi tror att du är förtroendeingivande och har lätt för att knyta kontakter och skapa relationer. Du tar egna initiativ och hittar nya lösningar när du ställs inför utmaningar. Du är strukturerad, välorganiserad och har ett inre driv som leder till hög aktivitetsnivå i alla lägen.

Du behöver:

• Gymnasieutbildning

• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

• B-körkort

Det är också meriterande om du har:

• Relevant högskole/universitetsutbildning

• Andra nordiska språk

• Erfarenhet från hemmakontor



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en stjärna som smittar av sig av glädje och ambition. Som person är du ansvarsfull och får saker gjort. Du har lätt för att samarbeta och har ett serviceinriktat sätt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Vänta inte med din ansökan, sök redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 6 april 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Säljande projektledare

Säljande projektledare

31 oktober 2024

31 oktober 2024

31 oktober 2024

31 oktober 2024