OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TeleComputing söker Key Account Manager!
Lockar det dig att jobba tillsammans med oss som är marknadsledande inom bl.a. molntjänster och Software as a Service tjänster? Som Key Account Manager (KAM) kommer du att ha en nyckelroll för att skapa verkligt affärsvärde genom IT till våra kunder. Vi söker dig som vill jobba i ett framgångsrikt företag i tillväxt som satsar på tydliga framgångsfaktorer! Vi erbjuder ett kul och varierande jobb med stor frihet och personligt ansvar. Är detta precis vad du söker så är du varmt välkommen till oss!
I rollen som Key Account Manager kommer du att:
• Ha det övergripande ansvaret för att vi har en god relation med kund
• Arbeta proaktivt med förbättrings- och effektivitetsarbete tillsammans med kundteamet
• Jobba aktivt med att utveckla våra kunder
• Ansvara för försäljning av nya tjänster, projekt och konsultinsatser
• Hantera kommersiella frågor såsom prissättning av nya tjänster, avtalsförändringar, avtalsförhandling, avtalsförlängningar och avtalstecknande
• Tillse att kundavtalet vid var tid är uppdaterat och korrekt
• Säkerställa att fakturering är korrekt
På TeleComputing jobbar vi med Kundteam för att säkerställa våra större kunders behov. I teamet ingår Service Manager (SM), Technical Account Manager (TAM) och Key Account Manager (KAM) Som KAM är du övergripande affärs- och relationsansvarig för våra nyckelkunder. I rollen ingår det att ta ansvar för försäljning och proaktivitet samt avtal och ekonomi för våra nyckelkunder. Du leder ett fåtal kundteam och ansvarar för att TeleComputing har en god relation med kunderna. Våra kunder erhåller främst IT-driftrelaterande tjänster av TeleComputing, i form av outsourcing, och kan ibland även efterfråga applikationsförvaltning och verksamhetskonsulter.
Vi erbjuder dig:
• En rolig roll i ett härligt team där du bidrar, är delaktig och kan påverka.
• Goda utvecklingsmöjligheter och karriärvägar inom Nordens ledande specialistverksamhet inom molntjänster.
• En tjänst i ett tillväxtbolag med många spännande utmaningar och möjligheter framöver.
• En nyckelroll med möjlighet att göra stor skillnad för både TeleComputing och för våra kunder.
• Ljusa och fräscha lokaler och arbetsytor med närhet till god kommunikation och service.
• Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar, bland annat i samarbete med vår samarbetspartner Microsoft.
• För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Vi sätter trivsel och arbetsmiljöfrågorna högt på agendan och har även särskilt goda personalförmåner bland annat vad gäller hälsa och friskvård.
Vi tror att du har:
• Affärsmässig förståelse av olika branscher, problem och utmaningar samt ett starkt intresse för att skapa nya kundrelationer likväl som att utveckla befintliga.
• Erfarenhet av komplex försäljning från IT-branschen
• Erfarenhet av ITIL-baserade IT-leveranser i stora och komplexa miljöer
• God kännedom om IT-driftrelaterade tjänsteområden som molntjänster, IT-infrastruktur och IT-arbetsplatser.
• 5-10 års erfarenhet från tjänsteförsäljning till nya och/eller befintliga kunder, gärna inom IT-branchen med fokus på outsourcing.
En bra KAM har driv, vilja och förmåga att självständigt planera och genomföra sitt arbete. Du gillar att ta ägarskap över frågor och driva fram lösningar på ett serviceinriktat och engagerat sätt. Du drivs av att kunna leverera en positiv kundupplevelse och tydlighet i form av relevanta prioriteringar och nyckeltal. Du agerar professionellt, affärsorienterat och har lätt för att lära nytt. Vidare tror vi att det är naturligt för dig att kunna diskutera och presentera både behov och krav med såväl kunder som kollegor. I denna roll behöver du kunna behärska svenska och engelska väl, i såväl tal som skrift. Vi ser teknisk/ekonomisk högskoleutbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet, som meriterande.
Tillträde: Omgående efter överenskommelse
Placering: Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm/Kista
Intresserad? Skicka din ansökan (CV & personligt brev) till robin.henrysson@telecomputing.se Märk din ansökan ”KAM”. Intervjuer kommer att ske löpande så sänd gärna din ansökan redan idag! Har du frågor och är nyfiken på tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Robin Henrysson, Chef Key Account Management på 073-355 09 73
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
TeamChef Arash Saipoor
0721580070
0735447922
Magnus Bäckman
Patrik Lännerberg
Kristian Löv
Robin Henrysson
+46 733 550 973
Therese Forssell
Anders Hellstrand
Jenny Skytén
Anders Lundqvist
Daniel Westergård