OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON söker en Key Account Manager
Hos oss är alla olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för vårt mål att ställa om till 100 procent förnybar och återvunnen energi senast år 2025. Det är ingen liten ambition och för att kunna nå dit krävs människor som vill göra skillnad och bryta ny mark. Istället för att leva på naturen, måste vi börja leva med den. Nu gör vi stora investeringar för att vara med och skapa ett land som drivs av naturens kraft istället för på dess bekostnad.
E.ON söker nu en Key Account Manager till enheten e-Mobility med placering i Stockholm
Inom e-Mobility har vi nu över 2000 offentligt tillgängliga uppladdningsstationer för elbilar i Danmark och Sverige - och vi fortsätter att expandera. Vi strävar efter att vara en ledande aktör på den nordiska e-Mobilitymarknaden. Idag levererar vi innovativa lösningar till kunder i alla - både de största B2B-kunderna, kommunerna, bilmärken och Car sharing companies. Dessutom arbetar resten av E.ON med att etablera sig inom e-mobilitet i sina respektive länder.
Som Key Account Manager ansvarar du för ett antal specifika och viktiga kunder. Primärt kommer det att vara B2B kunder men också offentliga kunder. Baserat på den etablerade strategin kommer ditt jobb att innebära att söka och skapa nya kontakter inom relevanta områden som exempel fastighetsbranschen. Du säkerställer att dina egna och säljteamets mål uppnås och rapporterar direkt till försäljningschefen inom e-Mobility Solutions, Nordic. Viljan att göra affärer och erfarenhet av projektledning är en stor fördel i din roll som Key Account Manager.
Som Key Account manager kommer du arbeta med försäljning via partners samt direktförsäljning till B2B och B2M. I rollen ingår även ansvar för att utveckla och genomföra avtal med kunder och samarbetspartner samt att stärka deras lojalitet.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är innovativ, driven och trivs med helhetsansvar. Du bör ha ett strukturerat och självständigt arbetssätt och arbetar alltid målmedvetet. Vi värdesätter social kompetens och god kommunikativ förmåga då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt.
Du kommer att ha nära samarbete med Business Development kring nya kundlösningar och även nära samarbete med E.ON-kollegor i Norden och i övriga Europa. En förutsättning för tjänsten är att du har stark kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska. Att bygga och arbeta i nätverk samt affärsmässighet är en självklarhet för dig för ett bra resultat.
Vidare ser vi gärna att du har:
• Erfarenhet från fastighetsbranschen eller liknande samt en relevant utbildning
• Solid erfarenhet av B2B-försäljningsprocessen.
• Erfarenhet av försäljning av tekniska lösningar är ett plus, men inte ett krav
För oss är det viktigt att dina personliga egenskaper stämmer överens med E.ONs värderingar så att du känner dig som en naturlig del av vår verksamhet:
”Vi sätter kunden i centrum, vi samarbetar, vi är innovativa och arbetar med ständiga förbättringar, vi når framgång tillsammans och vi agerar ansvarsfullt med ett öppet sinne.”
Drivs du av att arbeta affärsmässigt för att nå bästa möjliga kundnöjdhet? Då är du rätt för den här tjänsten!
Välkommen in med din ansökan redan idag då vi behandlar ansökningar löpande, dock senast den 19 september
För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef,
Rasmus Larsen +45 30 38 61 13
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778
Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle!
Kontaktpersoner på detta företaget
Se kontaktpersoner i annonsen