OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Key Account Manager till Europress AB
Om företaget
Europress är norra Europas ledande producent av avfallskomprimatorer och balpressar och företaget fortsätter erövra nya länder med sina moderna produkter och högklassiga tjänster. Våra centrala värderingar är en välmående miljö, en stabil ekonomi och pålitlighet. Med dessa garanterar vi den varaktighet för våra kunder som krävs för en fungerande avfallshantering och för att uppnå högre återvinningsmål.
Vad innebär rollen?
Som Key Account Manager kommer du att ha en viktig roll inom Europress. Med eget budgetansvar leder du och driver försäljningen mot uppsatta mål. Ditt distrikt omfattar Stockholm med omnejd. Du utgår ifrån kontoret som ligger i Rosersberg utanför Stockholm.
Dina kunder är framförallt stora kedjor. Tillsammans med dina kunder kommer du att driva försäljning och samarbetsavtal som ökar lönsamhet för alla parter. Du arbetar för att distriktets mål uppnås vad gäller kvalitet och kvantitet. Ditt fokus ligger på att bygga långsiktiga relationer med befintliga kunder samt att hitta nya kunder och affärsmöjligheter.
Du är en naturlig lagspelare som har förmågan att arbeta självständigt och samtidigt interagerar med övriga organisationen. Du har ett nära samarbete med marknad och vår produktion. Vi ser att du har förmågan att kombinera ditt operativa arbetssätt med ett strategiskt och affärsmässigt synsätt. För att lyckas i rollen krävs att du har en förståelse för affärslogiken och har erfarenhet från att sälja in både produkter och koncept samt att leda aktiviteter från idéstadiet, fram till mätbara resultat.
Vårt erbjudande till dig
Europress står inför en spännande tillväxtresa och hos oss får du möjlighet att verkligen göra skillnad. Vi är ett nytänkande, och modernt företag som älskar när våra säljare kommer med nya idéer som skapar ökad lönsamhet för våra kunder.
Vi är värderingstyrda och vårt arbete genomsyras av dessa deviser: Öppenhet, utmana och agera nu! Hos oss har du stor möjlighet att påverka din egen vardag och skapa din roll med din, vår och kundens utveckling i fokus.
Kom till oss om du attraheras av:
Ett mycket utvecklande arbete, där du får skapa affärsnytta för dina kunder.En dynamisk organisation som satsar på och investerar i sin säljstyrka.En stark och innovativ produktportfölj.
Vi tror att du:
Är driven och resultatinriktad.Har 3–5 års erfarenhet från B2BÄr van att planera och prioritera ett stort antal kunder.Är kreativ, engagerad och lyhörd. Har god lokalkännedom inom ditt distriktHar mycket goda säljkunskaper.Kan hantera Office-paketet och arbeta i ett säljstödsystem.Har minst gymnasiekompetens, gärna med ekonomisk inriktning.Är van att arbeta självständigt
Är det dig vi beskriver? Sök då nu!
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Rekryteringskonsult André Chocron. I denna rekrytering kommer urval ske löpande, där av ser vi fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du registrerar din ansökan via www.salesonly.se.