Key Account Manager

Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

Ahlsell söker en Key Account Manager till affärsområdet Industri. Drivs du av att vara ute hos dina kunder där det händer och är du redo för en fri roll med stort kundansvar som innefattar kvalificerad försäljning, affärsutveckling och teknisk rådgivning i ett av branschens ledande bolag? Våra kunder är proffs som bygger, installerar, reparerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du dagliga utmaningar. Vår uppgift är att göra deras vardag enklare och vår kunskap gör det enklare att bygga ett bättre samhälle. Som Key Account Manager på Ahlsell arbetar du med Sveriges största säljkår och ett enormt utbud av produkter och lösningar.

Ahlsell erbjuder

Ahlsell har sedan starten vuxit starkt och idag är Ahlsell marknadsledande, samtidigt som man lyckats behålla en stark kultur och en sann entreprenörsanda. Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre samhälle.

Våra kunder är proffs som bygger, installerar och underhåller. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras vardag och processer. På Ahlsell strävar vi efter att göra tillvaron enklare för våra medarbetare och kunder. Vi gör det genom vårt kunnande, breda sortiment, smarta tjänster och viljan att göra det där lilla extra.

Som Key Account Manager blir din uppgift att bearbeta och utveckla våra storkunder inom segmentet Industri.

Du blir en del av Sveriges största säljorganisation och samarbetar med innesäljare, butikssäljare och chefer i alla segment för att stötta våra kunder på bästa sätt. Ja, vi är en trygg arbetsgivare, som främjar utveckling, mångfald, öppenhet, samt ett långsiktigt och ansvarsfullt agerande. Våra värderingar – Ansvar, Öppenhet och Enkelhet – vägleder oss i vardagen.

Om dig

Vi söker dig som på ett engagerande, öppet och ansvarsfullt sätt hjälper våra kunder att utveckla sina affärer. Du är målmedveten och resultatorienterad, samt konsultativ i din försäljning och har förmåga att både etablera och utveckla relationer. För att lyckas i tjänsten tror vi att du har minst 5 års erfarenhet av B2B-försäljning varav ett par år mot storkunder.

Din vardag bygger på eget ansvar och mycket tid ute hos kund, samtidigt som att tjänsten innebär nära samarbete med innesälj och dina kollegor på Ahlsells nya fina kontor i Norrköping.

Kände du precis att det stod ditt namn på den här annonsen? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Seniora rekryteringskonsult Jenny Fröjd. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att slå Jenny en signal eller skicka ett text på 073-962 85 87, eller via mail: jenny.frojd@salesonly.se Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SalesOnly Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 5 april 2020

Besöksadress

Traktorvägen 6B 226 60 Lund
None

Postadress

SVEAVÄGEN 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024