OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och engagerad säljare som är redo för en ny utmaning? Vi växer och söker fler säljare som vill vara med och utveckla oss och vår försäljning!
Som Key Account Manager på B2B är ditt huvudansvar att skapa och göra affärer med nya och befintliga kunder i din portfölj, som du själv bygger upp. Du letar upp potentiella kunder, skapar nya kontakter och säljer våra lösningar inom produkter och tjänster enligt kundens specifika behov.
I rollen som Key Account Manager är du ytterst affärsansvarig för kunden, leveransen och lönsamheten i din portfölj. Du jobbar tätt tillsammans med övriga avdelningar inom både Advanced Solutions (vår leveransavdelning) och inom säljavdelningen, för att ha möjlighet att skapa och presentera de lösningar som kunden behöver.
Utöver att bygga nya relationer och samarbeten med kunder är vårdandet och relationen till de befintliga kunderna i din portfölj extremt viktig. Det är en självklarhet att du har god förståelse för vårt erbjudande, våra affärsmodeller men ännu viktigare att du kan förstå dina kunders verksamhet och hur våra lösningar inom IT kan skapa riktig affärsnytta för dem. En nyfikenhet kring kundernas verksamhet kopplad till IT är nyckeln.
Vår affärsidé är att vi som partner hjälper och utvecklar våra kunder att nyttja IT på bästa sätt. Den bygger på ett starkt engagemang som grundas i en genuin vilja att förstå och lösa våra kunders behov. Som Key Account manager behöver du våga ifrågasätta och ge nya perspektiv genom att utmana kunden. Genom din egen och B2Bs gemensamma kompetens, långa erfarenhet och förmåga ska du se till att kunderna i din portfölj alltid får den bästa lösningen utifrån just dennes behov och förutsättningar.
Vad vi erbjuder:
Hos oss på B2B välkomnas du till ett varmt och energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete. Vi som arbetar här tycker både att det är roligt att arbeta ihop och att ha roligt ihop på och utanför jobbet. Utöver en del i B2B-familjen erbjuds du:
- En spännande och utmanande roll där du kan skapa förbättringar för våra kunders verksamhet
- Möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling
- Bra och anpassade förmåner i form av bland annat friskvård och sjukvårdsförsäkring
- Möjlighet att påverka din egen arbetsroll och utvecklingen av den
Vad vi söker:
För att passa och trivas på B2B krävs att du gillar och drivs av att ge bra service och att jobba hårt mot både individuella och gemensamma mål. Du behöver vara samarbetsinriktad, gilla att jobba i team kring olika typer av uppgifter samt vara flexibel i ditt förhållningssätt.
För att passa för rollen som Key Account Manager behöver du även:
- Ha dokumenterad erfarenhet av försäljning med goda resultat
- Ha en stark vilja att söka kontakt med nya kunder och diskutera nyttan av våra IT-lösningar
- Ha god ekonomisk förståelse, god affärsmoral och god affärsetik
- Ha mycket god kännedom om IT-branschen
- Ha god förståelse för andra branscher och hur de använder IT
- Kunna driva projekt, vara initiativrik och ha förmåga att fatta egna beslut
- Ha förmåga att identifiera och kommunicera förbättringsmöjligheter
- Ha ett engagerat och drivande förhållningssätt
Vi har lärt oss att en bredd bland personliga egenskaper, bakgrund, ålder, kön och erfarenheter är en framgångsfaktor för oss som företag. Vi värdesätter därför en jämn köns- och åldersfördelning samt en etnisk och kulturell mångfald.
Vill du bli en del av vårt härliga gäng?
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår försäljningschef Daniel Lagerström på 073 148 63 22 eller daniel.lagerstrom@b2bitpartner.se.
För rekryteringen av denna tjänst har vi tagit hjälp av Talent Tree. För frågor kring rekryteringsprocessen och för att söka tjänsten får du gärna kontakta Linda på linda.andersson@talenttree.se eller tel 0769477610.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om B2B IT-Partner:
B2B-IT Partner är en återförsäljare av IT till företag. Vi grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i vår bransch. Vi är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. Vi erbjuder våra kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. Vi är ett snabbfotat företag som kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med vårt marknadserbjudande. På B2B står kundkontakt och lyhördhet i centrum. Ingen kund är för stor eller för liten. Med tiden har vi byggt upp erfarenhet och kompetens som täcker det breda spektra av behov och utmaningar som vi ställs inför. Vår slogan ”Lite snabbare, lite bättre” är ett förhållningssätt som genomsyrar hela företaget och sättet vi arbetar på.
Våra kunder är företag och organisationer i storleken 10 till 5 000 anställda inom både privat och offentlig sektor. Hos oss arbetar det flest personer med antingen en säljande eller en teknisk roll. Verksamheten är uppdelat i två grenar; Försäljning och Advanced Solutions. Vi har fem olika affärsområden; Infrastruktur, Tjänster, Klient, Logistik och Print. Alla våra medarbetare arbetar på vårt kontor i Solna.