Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill vara med och ta strategiskt ansvar för att vårda och utveckla relationen till Alwex befintliga och kommande nyckelkunder. Har du flerårig erfarenhet av sälj- och kundbearbetningsprocessen och ett affärssinne som kommer bidra till att utveckla vårt bolag – då är vi nyfiken på vem du är. 
Mer om tjänsten
Alwex söker en affärsdriven nyckelspelare som vill vara med och ta huvudansvaret för de olika affärsområdenas storkunder med fokus på transporter respektive 3PL. Vi söker dig som kommer bidra till att säkerställa företagets framtida affärer genom att vårda och utveckla befintliga kundrelationer, likaväl som att se möjligheter i att bredda en kundbas genom nya kunder. 
Du kommer att ha en viktig roll i att utveckla våra affärer tillsammans med kunderna vilket ibland kan omfatta att projektleda interna förändringar. Du arbetar proaktivt i säljprocessen med kartläggning och analyser av potentiella kunder, genomför kundbesök, tar fram offerter med efterföljande uppföljning, genomför förhandling och omförhandling av avtal samt uppföljning på affären/relationen i form av månads och kvartalsuppföljningar. För att säkerställa vår goda relation till våra kunder kommer du att arbeta med traditionell kundvård och andra marknadsaktiviteter. 
Din profil:
För att lyckas och utvecklas i denna befattning är det självklart att du har ett eget driv med vana av att ta och äga initiativet själv. Vi ser att du har flerårig erfarenhet från försäljning, och affärsutveckling med resultatansvar. Du vet vilka insatser som krävs för att vinna förtroende i de olika stegen i försäljningsprocessen för att utveckla en långsiktig relation med nyckelkunder. Vidare är du van vid att arbeta med produktkalkylering och prisstrategier. 
Språkmässigt hanterar du såväl svenska som engelska flytande i tal och skrift, och har goda kunskaper i Excel. 
Marknadskännedom om transport och tredjepartslogistik  är meriterande, men inte ett krav. 
Till tjänsten värdesätter vi dina ledaregenskaper, ditt affärsdriv och förmåga att arbeta självständigt med en hög ambitionsnivå. Du kan även haft roller som projektledare eller inom säljledning, 
Hos oss får du möjlighet att växa både i din roll och som person!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Head Consulting Group Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2020
  • Ansök senast: 28 april 2020

Besöksadress

Norrgatan 22
None

Postadress

Norrgatan 22
Växjö, 35231

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024