Key Account manager

Arbetsbeskrivning

Är du rätt person att ta ansvar för stora och betydelsefulla affärsrelationer? Har du rätt sorts framåtblick och långsiktighet i ditt affärsmannaskap? Tilltalas du av möjligheten att arbeta med starka varumärken på en marknad i förändring?
 
Om svaret är ja så kan du vara den vi KAM som vi letar efter. Välkommen med din ansökan! 

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är redo att ta affärsansvar för vidareutvecklade samarbeten med några av våra större fackhandelskunder.
Som KAM följer du kunden igenom hela affärsprocessen. Detta med dedikerat fokus
på lönsamhet och tillväxt för såväl oss som våra kunder. Du identifierar och
analyserar nya affärsmöjligheter och bidrar till en långsiktighet i relationer
och affärer. Inom ramen för ditt affärsansvar ingår självklart prognosarbete
och uppföljning/ rapportering. Du är även involverad i budgetprocesserna.

Våra KAM
tillhör vår funktion Scandinavian Retail där du har ett långtgående
självständigt ansvar – men förstås med många interna och externa samarbeten.

Kvalifikationer
Du har flerårig yrkeserfarenhet av arbetsroll innehållande kvalificerad
försäljning, B2B. Därmed har du också förhandlingsvana, ekonomisk förståelse
och besitter en stor portion av affärsmässighet.

En passande eftergymnasial utbildning kan vara meriterande, relevant
branscherfarenhet likaså. Dessutom behöver du kunna uttrycka dig obehindrat på
svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Körkort B är också ett krav.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är nyfiken och offensiv i ditt tänk. Därtill värdesätter vi förmågan att se affärsmässiga, och ekonomiska, samband. Vidare ser vi det som en självklarhet att du har höga ambitioner, du är resultatorienterad och har lätt för att skapa och bibehålla förtroende- fulla relationer.

Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidaretjänst, eventuellt med inledande provanställning. Arbetstid heltid. Placeringsort är Gemla. Resor förekommer, periodvis även med övernattning. Individuell lönesättning, vi har kollektivavtal.

Tillträde enligt överenskommelse. Sista dag för ansökan: 2021-02-04.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: 

Lillan Åhs, Sales Manager Scandinavia, lillan@micki.se alternativt

Björn Pettersson, HR-stöd, bjorn.pettersson@micki.se alternativt 072-2158555.

VÅR VISION: GLADA LEKFULLA BARN I EN TRYGG VÄRLD
Hos oss blir du en del av ett familjeföretag som funnits sen 1944. Här möts du av en arbetsmiljö som präglas av engagemang, nyfikenhet, öppenhet och respekt. Vi är idag ett 50-tal anställda och vårt huvudkontor finns i Gemla, knappt 1,5 mil utanför Växjö.
Vår vision är glada, lekfulla barn i en trygg värld. Vi förstår barnets behov av fantasifull lek och glädjen den ger. Inspirerade av detta utvecklar och erbjuder vi lekupplevelser för alla generationer.

Kontaktinformation
Lillan Åhs, lillan@mickis.se

Björn Pettersson, 072-2158555, bjorn.pettersson@mickis.se

Arbetsplats
Industrivägen 7

355 73 Gemla

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Micki Leksaker AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2021
  • Ansök senast: 4 februari 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Partneransvarig

Partneransvarig

5 november 2024

4 november 2024

4 november 2024