Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

Key Account Manager sökes till Verifone!



Verifone är nu på jakt efter en driven Key Account Manager till sitt försäljningsteam!

Verifone är just nu på en revolutionerande resa där de bygger framtidens lösningar, och som deras nya Key Account Manager kommer du leda kunderna i denna!

Här kommer du kommer in i en organisation med driv och fokus, där du har stor möjlighet att kunna påverka ditt daglig arbete och samtidigt utvecklas med hög kompetens som bollplank och med en stor, global organisation i ryggen.



Verifone värnar starkt om sina kundrelationer samt arbetar kvalitativt och långsiktigt. Du kommer få vara en del av att ett starkt säljteam där ditt fokus är att förvalta befintliga kundrelationer där lösningsförsäljning är nyckeln i din framgång. Till viss del kommer du även få jobba med att arbeta upp nya kundrelationer.



Dina arbetsuppgifter:

· Förstå kundens behov utifrån deras situation, krav och önskemål.

· Skapa erbjudanden genom att metodiskt analysera kundkrav, marknadsutveckling samt mappa detta mot vårt erbjudande.

· Professionellt bedriva kundmöten/dialoger

· Identifiera affärsmöjligheter och konvertera dessa till affärer genom att marknadsföra och erbjuda lösningar som matchar kundens behov.

· Driva aktiv dialog med kunder och prospekts för att driva befintliga och nya affärer framåt.

· Förhandla och driva kontraktshantering tills avtal är signerat.

· Utveckla affärsplaner och försäljningsstrategi för att säkerställa försäljningsmål och lönsamhet.

· Jobba mot mål och uppsatta KPIer.



Din profil

Du har minimum tre års relevant erfarenhet inom Business to Business försäljning med erfarenhet av komplex lösningsförsäljning av tekniska produkter, gärna kopplat till liknande affärssegment, dvs betalningslösningar eller finans. Du har erfarenhet av stora avtal och upphandlingar, då en stor del av kunderna är inom offentlig sektor, och du trivs med att arbeta med komplex projektförsäljning med många relationer och kontaktytor.

Du är målfokuserad och har ett sinne för affärer och har ett starkt intresse av försäljning samt viljan av att prestera det lilla extra i varje affärsrelation. Du har vanan att se helheten, samtidigt som du är operativ och kan gå ned på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva affären framåt. Du är en person som med lätthet hittar nya vägar och är en "doer" som får saker och ting att hända.

Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta med CRM system. Då Verifone är ett globalt bolag är det av stor vikt att du förutom svenska behärskar engelska mycket väl i både i tal och skrift.



Övrig information

Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Placeringsort: Verifones kontor i Södra Hammarbyhamnen, Stockholm
Omfattning: Heltid. Tillsvidare med 6 månader provanställning. Anställningen sker direkt hos Verifone.


Om Verifone

Det började med att William "Bill" Melton ville hjälpa sina lokala handlare i Honolulu. Skulle man inte kunna kontrollera checkars äkthet via telefonlinjen? Sagt och gjort. Den 14 april 1981 startade han sitt nya teknikföretag, en "verifieringstelefon" som fick namnet Verifone. Idén fördes strax därpå över till kreditkort.

Idag är Verifone världsledare på betallösningar, det som är hjärtat i varje affärsverksamhet. Fortfarande ligger vår passion i att hjälpa handlare få säkra och smidiga betalningar. I mer än 150 länder världen över levererar vi lösningar för elektroniska betalningar till alla sorters miljöer - från den lilla kvartersbutiken och obemannade automater till stora internationella butikskoncerner och e-handel.

I Sverige är vi 140 anställda, människor med såväl hög kompetens som stort engagemang.

Som anställd hos oss har du många fina personalförmåner som exempelvis lunchkort, friskvårdsbidrag, subventionerad massage på arbetstid, sjukvårdsförsäkring, olycksfallsförsäkring m.fl. Dessutom får du möjlighet att delta i roliga aktiviteter som vår personalklubb anordnar.



Välkommen med din ansökan!

Verifone har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. ar ute hos Kundnamn i Placeringsort.


Har du frågor om rollen hänvisar vi till rekryteringsansvariga Carolina Löfgren, på telefonnummer 070-611 02 75 eller på

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carolina Löfgren
070-611 02 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 19 februari 2021

Besöksadress

Solna
None

Postadress

17141
0180, 17141

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024