OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Hansen Förlag AB söker en Key Account Manager med verksamt i Norden. Hansen Förlag ger ut facktidskrifter inom broadcast och musikindustrin sedan 1978.
Arbetsuppgifter
Som Key Account Manager ansvarar du för affären och strävar efter att på bästa möjliga sätt utveckla, vårda och förvalta befintliga kundsamarbeten och driva affärsprocessen för nya kunder. Till dina arbetsuppgifter hör bland annat att säkerställa kundnöjdhet och offertframställan, utveckling av affärer och befintliga avtal samt omförhandling av avtal. Du blir del av företagets styrgrupp och arbetar i nära samarbete med VD och chefredaktörer.
Formella krav
Utbildning:
Eftergymnasial utbildning
Kravprofil för tjänsten:
- Strukturerad i din försäljning
- Ödmjuk och vilja att utvecklas
- Stark entreprenörsanda då du driver din egen försäljning
- minst 2 års erfarenhet av B2B-försäljning, gärna i roll som KAM.
- Erfarenhet av försäljning inom media (inget krav)
- Flytande engelska
Rollen som Key Account Manager förutsätter att du är ytterst affärsinriktad. Du brinner för att utveckla affärer och kundsamarbeten. Då rollen som KAM innebär ständig interaktion med kunder och kontaktpersoner på olika nivåer är det viktigt att du trivs med detta och är framåt och social. Du har en god kommunikativ förmåga.