OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Besiktahus långsiktiga ambition är att vara ett ledande nationellt tjänsteföretag för hantering av Fastighetsbesiktningar. För att kunna nå den ambitionen behöver vi stärka upp teamet med en säljande Key Account Manager. Vi söker dig som vill göra skillnad i en öppen, entreprenöriell kultur som bygger på personligt engagemang. Varmt välkommen med din ansökan!
Bolaget är idag relativt litet men snabbväxande och dubblerar omsättningen på årsbasis. Ägarna är en kapitalstark grupp investerare, som har en långsiktig syn på verksamheten och som bidrar med ett stort nätverk av kontakter och kunnande. Målet är att ligga på 50 plus anställda och 100 miljoner i omsättning inom 3 år.
ARBETSUPPGIFTER
* Ansvarig för utveckling av din kundstock. Det innebär att du ska identifiera affärsmöjligheter och skapa lönsamma kundrelationer, framförallt med befintliga nyckelkunder men även nya kunder.
* Driva utveckling av befintliga tjänster och lösningar för att ännu bättre kunna möta kundens nuvarande- och framtida behov.
* Resultat - och budgetansvar
* Säkerhetsställa kundnöjdhet
* Delaktig i nykundsförsäljning mot nya kunder i nya vertikaler och nya geografiska marknaden
* Förhandla priser, ramavtal, leveransvillkor samt driva strategiska frågor kring avtal och prissättning
* Nära samarbete med kunder och VD
* Delaktig i framtagande av rätt lösningar för kunderna och hur Besiktahus system kan fungera tillsammans med sina kunder
VI SÖKER DIG SOM
* Har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift, med hänsyn till de interna och externa kontakter du kommer ha i rollen
* Har tidigare arbetat med försäljning i en indirekt affärsmodell
* Arbetat med försäljning av mjukvara
* Har haft säljrelaterad resultat- och budgetansvar i tidigare roller
* Har haft konton där man ansvarat för att driva mot att stänga affärerna
Det är ett stort plus om du:
Körkort
Fysisk och mentalt stark
Bakgrund inom idrott är meriterande
* Innehar en akademisk examen som exempelvis ekonom
I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid hur du är som person. Kompetenserna som ligger till grund för denna rekrytering är följande:
* Ihärdig
* God samarbetsförmåga
* Initiativtagande
* Affärsmässig
* Relationsskapande
Självklart identifierar du dig själv med Besiktahus värderingar Accountability, Creativity, Passion, Honesty och Teamwork.
Övrig information