OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av KAM-arbete inom retail, FMCG och kedjekunder? Har du dessutom är intresse för e-handel, digitalisering och är nyfiken på hur vi kan ta våra produkter som Triss, Stryktipset och Lotto till nästa nivå? Då finns det stor chans att detta jobbet kommer passa dig riktigt bra. Läs mer och ansök nedan!
Vad kommer du att göra?
Du arbetar i ett högt tempo med många kontaktytor och stort utrymme för egna initiativ. Du ansvarar för att etablera, bibehålla och utveckla relationerna med våra samarbetspartner och har fokus på att optimera försäljningen till våra kedjekunder.
Med din härliga energi och din förmåga att bygga upp professionella relationer kommer du vara ansvarig kontaktperson för utvalda kedjor. Din initiativförmåga och kreativa ådra hjälper dig i arbetet att sätta upp kampanjplaner och för att identifiera nya behov hos kedjor, ombud och samarbetspartners.
Det är du som till stor del kommer sätta ramarna för ditt arbete och det kommer vara stort fokus på hur vi kan möta spelkundens behov med våra starka varumärken såväl i butik som digitalt. Du kommer alltid agera utefter våra kedjekunders behov och med ett tydligt fokus på vårt spelansvar.
Är du den som kommer att göra det?
Du har en stark drivkraft och stort engagemang som drivs av att skapa långsiktiga relationer till dina samarbetspartner. Du har en god affärsförståelse och har lätt för att skapa dig en helhetssyn över situationer. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från nykundsbearbetning och att tidigare arbetat med att sälja via e-handel.
Vi tror också att du har följande erfarenhet:
- Minst 5 års erfarenhet av arbete som Key Account Manager mot dagligvaru-/servicehandel.
- Eftergymnasial utbildning inom Försäljning, Ekonomi, Marknadsföring eller liknande.
- Erfarenhet av kund- och budgetansvar
Vi är Svenska Spel
På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med ca 2100 engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Om Retail
På Retail ansvarar vi för Svenska Spels fler än 5000 ombud. Vi ska leverera Sveriges bästa kundmöte och har, på en ny och spännande marknad, en unik position med fysisk och digital försäljning av våra spel inom sport- och tur, som till exempel Stryktipset, Triss och Lotto.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna. Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tove Kandell, Försäljningschef Retail, tove.kandell@svenskaspel.se
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel?utm_campaign=page_130226_cta_4969676&utm_content=https%3A%2F%2Fcareer.svenskaspel.se&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page). Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på teamta@svenskaspel.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453