OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ILT Inläsningstjänst är Nordens ledande Edtech-bolag. Med närvaro i sex länder och fyra nya under 2021 arbetar vi i en internationell miljö med tjänster som passar från förskolan till vuxenutbildning. Alla våra tjänster stöttar vår vision ”Alla ska ha likvärdig möjlighet att ta till sig kunskap och information”. Vi brinner för våra produkter som gör skillnad för många barn och unga.
I rollen som Key Account Manager kommer du att arbeta med försäljning till förskolor och skolor och vara ansvarig för att uppnå våra mål genom att självständigt och proaktivt bearbeta nya kunder samt skapa goda kundrelationer. Du kommer att följa med kunden under hela försäljningsprocessen.
Som Key accont manager arbetar du med alla våra produkter så som, Inlästa Läromedel, Begreppa, Polyglutt, Polyglutt skola och Fonologia.
I rollen som Key Account Manager kommer du att:
– Identifiera nya leads
– Dokumentera försäljningsaktiviteter, förbered exakta rapporter och prognoser och utföra andra uppgifter som krävs för att driva försäljningsintäkter.
– Presentera tjänsten på plats
För att lyckas i rollen:
– Du är en dedikerad säljare med en dokumenterad meritlista
– Har minst 5 års erfarenhet av en liknande roll
– Har erfarenhet av att arbeta med digitala lösningar för utbildningsbranschen
– Har tidigare erfarenhet av Edtech-industrin (ett plus, inte ett krav)
– Är resultatinriktade och trivs att arbeta i högt tempo
– Talar svenska och engelska flytande
– Är en lagspelare som gärna delar med dig av din erfarenhet och kunskap
Njuter av att vara ”på språng” med kunder när det behövs och känner dig bekväm att ha kundmöten via Zoom, Google Meet, Microsoft Teams etc.
– Är mycket motiverad med en genuin drivkraft för att lyckas
– Reser gärna i tjänsten
Vi erbjuder dig:
Vi erbjuder möjligheten att bli en del av ett riktigt spännande och engagerat Edtech bolag i stark tillväxtfas. Du får arbeta i en internationell miljö med motiverade och kompetenta kollegor, och samtidigt bidra till ett gott syfte. Vi har ett entreprenöriellt mindset och en platt organisation med högt i tak där du blir nyckelspelare i att driva försäljningen framåt. Du arbetar på försäljningsavdelningen men även med kollegor i andra delar av organisationen och rapporterar till Area Manager Nordics. Våra värdeord är eget ansvar, ständiga förbättringar och arbetsglädje. I vår starka tillväxt värnar vi om vår prestigelöshet, teamkänsla och öppenhet.
Omfattning och placering:
Vi sitter i Hammarby Sjöstad även om de flesta av oss just nu arbetar på distans, vår plan är att även i framtiden fortsätta arbeta flexibelt. Tjänsten är heltid och tills vidare.
Lön:
Fast lön plus bonus enligt överenskommelse.
Ansökan:
Vi ser fram emot din ansökan i form av CV och personligt brev, som du skickar till rebecka.bjorhn@inlasningstjanst.se senast 13/8 i ämnesraden skriver du ”ANSÖKAN Key Account Manager” Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Kontaktuppgifter:
Vid frågor kontakta Rebecka Björhn, Area Manager Nordics, på telefon 073 696 66 40 eller rebecka.bjorhn@inlasningstjanst.se. Facklig representant är Therese Wistedt, therese.wistedt@inlasningstjanst.se, 073-267 27 47.