OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Key Account Manager som vill vara med utveckla och bygga långsiktiga relationer för att driva en lönsam tillväxt.
Om tjänsten
Du kommer att arbeta i ett team med flera medarbetare där uppdraget består i att vårda och underhålla de kunder vi i nuläget arbetar med. Det görs genom att hålla uppföljningsmöten, ta fram strategier och skapa åtgärdsplaner som också ska genomföras. Utöver det har du också ansvar för uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.
Som Key Account Manager har du främst ett helhetsansvar för några av våra större kundkonton. De flesta i Sverige men även vissa utanför Sverige kan förekomma. Fokus i rollen är att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll.
Om dig
Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med att utveckla hur vi arbetar. Som person är du affärsorienterad och självgående med en stark analytisk sida. Du tar egna initiativ och har ett enormt driv med fokus på att nå mål och skapa enastående resultat. Ditt engagemang för kunden och affären gör att du ser möjligheter i varje utmaning. Din positiva inställning sprider energi och bidrar till en god teamkänsla och ett gott samarbete, det är något som vi på DreamLogistics värdesätter högt.
Vi ser gärna att du har:
- Tidigare erfarenhet av kundrelationer och minst 1-2 års erfarenhet i liknande roll.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i såväl svenska som engelska.
- Tidigare erfarenhet av logistik, lager, 3PL eller e-handel.
Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är stationerad i Habo men resor mellan våra siter kan förekomma vid behov.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas till Julia Rudh, på mail julia@dreamlogistics.se. Sista ansökningsdag är 14 november.
Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!