OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med några av Jeeves mest strategiskt viktiga kunder, få stor möjlighet att påverka både din vardag och i beslutsfattandet, samt utveckla affärer och samarbeten? Välkommen med din ansökan redan idag och bli en del av Jeeves fantastiska säljteam!
Placering kan vara i Jönköping, Stockholm, Malmö eller Göteborg - beroende på vad som passar dig bäst! När du inte jobbar på annan plats vill säga. Vi tror på flexibilitet och eget ansvar.
Rollen
Ett team av 8 engagerade kollegor välkomnar dig till rollen! Teamet arbetar med våra svenska direktkunder samt hanterar internationella partners inklusive försäljning genom dessa. Ditt huvudsakliga ansvarsområde handlar om att proaktivt driva våra större kunder i en riktning som främjar och stödjer deras affär tillsammans med Jeeves. Kunderna tillhör några av Sveriges främsta industribolag.
Du arbetar med kärnan av våra kunders verksamheter där du har en nyckelroll i att identifiera kundbehov och föreslå lösningar på en övergripande nivå. Dina kontaktpersoner kan vara allt från ledningsrepresentanter till avdelningsansvariga.
Du planerar för och driver strategiska möten kvartalsvis och du kommer att få stor möjlighet att bredda ditt kontaktnät genom ett nära samarbete med olika funktioner både internt och hos kund. Internt samordnar du personer från olika funktioner som ex. regionchefer inom services, produktavdelningen, R&D och support i syfte att hitta de bästa lösningarna för att utveckla kunden och vårt samarbete.
Du rapporterar till din chef, Customer Sales Manager Joakim Hamp. Joakim är en lyssnande chef som tror på att alltid vara tillgänglig och att ge sina kollegor eget ansvar för kunder och affärer.
Vi är ett bolag som många hos oss tycker är ”lagom” stort på så sätt att det både ger möjlighet att påverka och vara delaktig i beslutsfattande samt att utvecklas - genom att bredda sig i sin roll, eller gå vidare inom bolaget/koncernen.
Tjänsten kan innebära vissa resor inom Sverige, då kunderna finns på olika orter. Du kommer självklart att ha tillgång till tjänstebil!
Din profil
För att trivas och bli framgångsrik i rollen som Key Account Manager hos oss tror vi att du har minst 5 års tidigare erfarenhet av komplex IT-försäljning, givetvis gärna inom affärssystemsbranschen. Har du dessutom erfarenhet av Jeeves är det ett plus i kanten! Det viktigaste är dock att du är affärsmässig, har en inre drivkraft och vill utvecklas, samt har en förståelse för hur affärssystem och digitaliseringen påverkar och kan hjälpa våra kunder framåt.
Vi tror att du som har en bakgrund som konsult eller projektledare kommer att kunna dra nytta av det, samt om du har en universitets- eller högskoleutbildning och en förmåga att professionellt kommunicera med beslutsfattare på olika nivåer.
Som person är det en fördel om du är relationsskapande, orädd, tydlig och har en förmåga att samarbeta med olika typer av personer.
Vi är en internationell organisation med engelska som koncernspråk varför det är viktigt att du talar och skriver både svenska och engelska flytande.
Vad erbjuder vi dig?
Du välkomnas till ett kunskapsintensivt företag med kollegor som är engagerade i och stolta över vår produkt och vad den kan åstadkomma för våra kunder.
Vi månar om flexibiliteten vad gäller både arbetstider och arbetsplats, vi jobbar med fokus på friskvård och hälsa genom att anordna aktiviteter och föreläsningar, samt tycker det är viktigt med sociala aktiviteter t.ex. frukostar och AW:ar. Därtill har vi mycket förmånliga pensionsavsättningar och en riktigt grym sjukförsäkring bland annat. Och framför allt - vi samarbetar för att skapa resultat! Vi har hela kedjan inhouse och du har därmed finns goda möjligheter att utvecklas inom bolaget.
Ansökan
Det är enkelt att ansöka till oss! Klicka på ansökningsknappen och följ några få steg.
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Joakim Hamp på telefon: 070-983 96 15 eller mail: joakim.hamp@jeeves.se.
Sista ansökningsdag är den 14/12/2021 men tveka inte att skicka in din ansökan redan nu då vi går igenom ansökningarna löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Om Jeeves
Vi utvecklar och implementerar Jeeves affärssystem (ERP) hos medelstora tillverkande och distribuerande företag i tillväxt. Vi jobbar nära våra kunder och är en långsiktig och hållbar partner i den digitala transformationen. Vårt mål är att göra våra kunders liv enklare och deras kunder nöjdare.
Jeeves är ett internationellt bolag med kontor på flera orter i Sverige och har sedan starten 1992 haft en stabil tillväxt. Vi är nu totalt ca 160 engagerade och professionella kollegor. Vi månar om kvalitet och ser olikheter som en styrka.
Läs gärna mer om oss på vår webbplats (https://www.jeeveserp.com/sv/om-foretaget-jeeves) och håll dig uppdaterad om lediga tjänster genom att prenumerera på vår karriärsida (https://join.jeeveserp.com/). Du hittar oss även på Facebook (http://www.facebook.com/jeeveserp) och LinkedIn (http://www.linkedin.com/company/jeeves-information-systems/).
Kontaktpersoner på detta företaget
Max Gabrielsson
0704 80 18 74
Marina Åkerman
Angelica Louropoulos
070-480 18 68
Nathalie Bishop
+46765200127
Ann Fredriksson
08-58709900
Hanna Olin
0709839611