OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VILKA ÄR VI?
Orkla House Care består av Anza, Anza Pro Jordan, Jordan Håndverk, Hamilton, Spekter, SAM och Harris – åtta ledande varumärken som erbjuder målarverktyg och tillbehör till både hemmafixare och professionella målare. Norden, Benelux och Storbritannien är hemmamarknaderna, men produkterna finns också i ett antal andra länder. Vi har också externa säljuppdrag för Wagner färgsprutor, Mirka-slipprodukter och Moldex-skyddsprodukter.
Merparten av vår tillverkning och all vår produktutveckling sker i Bankeryd, strax norr om Jönköping. Här håller vi löpande dialog med de som varje dag lever med våra produkter och det är utifrån både yrkesmålares och gör-det-själv personers krav och önskemål vi arbetar.
Orkla House Care omsätter cirka 1,5 miljarder NOK och har cirka 850 anställda.
VAD ERBJUDER VI?
Varje dag strävar vi efter att bli bättre på det vi gör. Vi bryr oss om varandra och våra kunder, vi kompetensutvecklar oss själva och våra produkter, men det viktigaste av allt – vi har roligt på jobbet. Med oss är du trygg. Vi kommer alltid sträva efter att hitta de rätta verktygen och kompetensen som krävs för att du som medarbetare ska kunna få rätt förutsättningar för att hjälpa våra kunder att alltid vara i framkant.
Vill du vara med och bidra till att Orkla House Care är den bästa kommersiella organisationen i branschen?
I rollen som Key Account Manager är du ansvarig för att driva arbetet med centrala kunderna enligt företagets mål och budget. Detta innebär att du både kommer att driva ett affärsmässigt och framgångsrikt försäljningsarbete vilket medför att du kommer utveckla organisationen, säljprocessen samt vår produktportfölj. Allt för att möta marknaden framåt där det ställs höga krav på ett öppet och förändringsbenäget synsätt.
Identifiera och söka upp potentiella nyckelkunder.
Skapa mervärde för kedjekunder.
Medverka i arbetet och utförandet av olika mässor/events.
Bidra till att bygga starka varumärken inom Orkla House Care.
Vara uppdaterad med kunskap om egna och konkurrenters produkter.
Identifiera relevanta utvecklingsmöjligheter på sortimentsidan samt utveckla kundspecifika koncept i samarbete med marknadsavdelningen.
Låter detta intressant?
DETTA KAN DU.
Vi tror att det är viktigt att du har tidigare erfarenhet av nyckelkundsansvar samt säljerfarenhet från försäljning via eller genom butiker.
Eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi eller liknande.
Erfarenhet av avtalsförhandling.
Van och bekväm i att hålla externa och interna presentationer.
Tidigare erfarenhet av internationell försäljning.
Samarbeta internt med andra KAM på engelska.
Goda kunskaper i Officepaketet, främst excel.
Van att arbeta med CRM-styrt säljarbete.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
DETTA ÄR DU.
Som person har du alltid ett extra öga för att skapa nya affärsmöjligheter och ett driv att göra lönsamma affärer. Du tar ansvar för kunden i hela köpprocessen och efter leverans så är du där och stöttar – du finns alltid där med ditt engagemang och skapar på så sätt förtroende hos våra kunder.
Du har god social kompetens och du ser möjligheter. Att du är prestigelös ser vi som en självklarhet.
BRA ATT VETA.
Du rapporterar till Andreas Ljung, Business Manager.
Placering flexibel men huvudkontor i Bankeryd.
Resor i tjänsten förekommer inom främst Sverige men även Norge och Danmark.
Urval sker löpande, ansök dock senast den 7 december.
Vid eventuella frågor kontakta Christina Cajtoft, 070-302 15 23, eller Cecilia Björkegren, 070-790 64 45.