Key Account Manager

Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med dig blir vi den bästa arbetsplatsen i inredningsbranschen!
Intrx är en av Sveriges ledande partners inom inredning och planering av butiker, restauranger och offentliga miljöer. Nu söker vi dig som vill axla ansvaret och arbeta strategiskt med att vårda och utveckla våra viktigaste kunder och samarbetspartners.
Vi har genom åren vuxit med våra kunder och samarbetet präglas av långsiktighet och partnerskap. Som vår nya nyckelkundssäljare utlovar vi ett varierande och utmanande arbete, där du kommer ha stora möjligheter att vara med och påverka företagets affärsutveckling, omsättning och resultat.
Du kommer att ingå i ett sammansvetsat gäng som kännetecknas av nytänkande, flexibilitet och långsiktighet och som gillar att utmana och göra roliga saker tillsammans.
Varmt välkommen med din ansökan till oss på Intrx – urval sker löpande!
Arbetsuppgifter
I tjänsten som Key Account Manager ansvarar du för ett antal utvalda nyckelkunder – du arbetar strategiskt och långsiktigt med att stärka kundrelationer med fokus på affären. Du arbetar både med att identifiera nya lönsamma affärsmöjligheter och att utveckla befintliga produkter och tjänster för dina kunder.
Du är kundens representant internt och ser till att rätt personer kopplas samman för att driva projekten framåt. I konceptutvecklingsprojekt (standardartiklar) agerar du projektledare och samarbetar med våra möbel- och inredningsdesigner.
Rollen innefattar budgetansvar för omsättning, förhandling av avtal samt ett visst artikelansvar.
Du tillhör en grupp av andra Key Account Managers under försäljningsavdelningen och rapporterar till försäljningschef.
Utbildning / Erfarenhet
För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har några års erfarenhet av framgångsrikt arbete som KAM. Vi tror att du kan ha en bakgrund från detaljhandeln, möbelbranschen eller tillverkande företag präglat av långsiktiga kundsamarbeten. Det är meriterande om du har ett kontaktnät inom dagligvaruhandeln, restaurang eller retail.
Som person är du handlingskraftig, lyhörd och bra på att bygga goda relationer både externt och internt. Du arbetar självständigt efter givna mål och drivs av goda resultat liksom att utveckla nya affärsmöjligheter.
Vi söker dig som i tal och skrift behärskar både svenska och engelska och du besitter en förmåga att anpassa din kommunikation till olika mottagare och nivåer.
Du har grundläggande kunskaper i affärsekonomi och innehar kunskap att förstå och förhandla avtal. KAM-utbildning är meriterande.
Du har en känsla för konstruktion och hållbarhet och kan läsa och förstå ritningar.
Du har grundläggande kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande med erfarenhet av Fusion Manage 360 och Pyramid.
Om du stämmer in på ovanstående profil och vill ingå i ett glatt och engagerat team i ett företag med hög entreprenörsanda – sök redan idag!
Ansökan & kontakt
Tjänsten är placerad i attraktiva lokaler i Kumla och är en heltidsanställning med fast lön. Du har ca 10 resdagar varav 1-2 övernattningar per månad. Givetvis har du B-körkort, tjänstebil ingår i tjänsten.
Sista ansökningsdag är 19 december 2021.
Vi tar endast emot ansökningar digitalt. Du märker din ansökan med tjänstens namn och skickar CV och personligt brev till rekrytering@intrx.se. I samband med din ansökan godkänner du att Intrx får spara dina ansökningshandlingar men att du närsomhelst har möjlighet att återkalla ditt samtycke.
För frågor om tjänsten, kontakta Försäljningschef Tobias Vinblad, 019-689 45 45 eller tobias.vinblad@intrx.se. För övriga personalfrågor kontakta HR-ansvarig Anna-Karin Skoog, 019-689 45 04 eller anna-karin.skoog@intrx.se
Om Intrx
Intrx (tidigare Butikskonsult) är ett familjeföretag som startade 1983 och är idag en av Sveriges ledande och mest erfarna aktörer inom butiksinredning. Vi planerar, utvecklar och låter tillverka produkter för butiks- och restaurangmiljöer samt offentliga miljöer. Vi skapar koncept och tillhandahåller attraktiva inredningar och funktionella lösningar, allt från shop in shop och specifika avdelningar, till kompletta butiker. Idag arbetar vi med de största varumärkena i branschen såsom ICA, Coop, Edeka, S-Group, Sibylla och Telia med flera.
Vi är ett stabilt företag med ett gott rykte i branschen, där miljön präglas av positiv anda, korta beslutsvägar och stort engagemang där både medarbetare och kunder står i fokus. Huvudkontoret finns i Kumla och vi verkar även i Finland, Tyskland och andra delar av Europa. Företaget omsätter idag ca 170 miljoner kronor och har drygt 70 medarbetare. www.intrx.se
#Säljare #KAM #Key Account Manager #Nyckelkundssäljare #KAM-säljare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrx Kumla
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Postadress

Järsjögatan 9
Kumla, 69223

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024