OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Key Account Manager till Ordna Bolån
Ordna Bolån är kanske Sveriges coolaste företag just nu. Helt objektivt så klart. Ok, kanske lite subjektivt då. På Ordna bygger vi nämligen upp framtidens bästa bolånetjänst. Vi lanserade i mitten av 2021, har redan hanterat bolåneansökningar värda många miljarder och vi växer så att det knakar. Våra kunder ger oss 4,9 i betyg av 5! Ett avrundningsfel, annars hade det varit 5,0.
Det betyget får vi för att vår personal och vår tjänst är fantastisk. Vi har skapat en teknisk plattform som ligger i framkant. Den underlättar när kunderna vill hitta finansieringen till sitt drömboende. Vi sparar kunderna massor med tid, för vår personal kan allt om bolån och kan svara på bostadsrelaterade skattefrågor om de så väcks mitt i natten för att göra det. Vi underlättar också för bankerna som älskar att samarbeta med oss för att vi sparar dem mycket tid och når ut till kunder som de annars inte hade nått ut till. Sammanfattningsvis tycker vi, ja, att vi är Sveriges coolaste företag just nu. Frågor på det?
Ordna Bolån är ett systerbolag till Svensk Fastighetsförmedling som är Sveriges största oberoende fastighetsmäklare med 1 200 anställda i ett rikstäckande nätverk av 230 bobutiker.
Vi söker nu dig som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Vill du vara med och fortsätta bygga på framtidens bästa bolånetjänst? Trivs du i en kultur där självbestämmande, lagarbete, arbetsglädje och utveckling prioriteras? Är du en social person som gärna har många kontaktar igång samtidigt? Vill du vara med och bygga upp ett nytt affärsområde? Då bör du söka rollen som Key Account Manager hos oss!
Arbetsbeskrivning
I rollen som Key Account Manager är du ansvarig för kundinflödet som inkommer genom pågående ombildningar (hyresrätter som övergår till bostadsrätter). Affärsområdet är nytt på bolaget och du kommer vara en nyckelsten för att bygga upp det samt processerna och aktiveter kring det. Målet är att skapa långsiktiga relationer till företag verksamma inom området och hjälpa konsumenter till förmånliga finansieringslösningar vid köp av bostäder.
Rollen innebär att du kommer resa runt i landet och besöka företag och föreningar för att knyta an nya relationer men även hålla utbildningar kring Ordnas tjänst. Du kommer att jobba självständigt och få stort ansvar för området och de projekt bolaget tar sig an. Ansvarsområdet innefattar att ta in nya projekt, förse samarbetspartnerna och konsumenterna med relevant material som tas fram tillsammans med försäljningschef, förankra projektet internt och utbilda personal samt säkerställa att projektet flyter på bra.
Vem söker vi
Vi söker dig som är engagerad, skarp och älskar relationsbyggande.
• Minst tre års erfarenhet av försäljningsarbete (B2B eller B2C)
• Talar flytande svenska och engelska
• Du har lätt för att formulera dig nyanserat och korrekt i skrift
• Du är självgående men trivs i team
• Du är hög energinivå och älskar att prata och göra affärer
• Du har jobbat inom bank/finans eller med bostadsaffären tidigare.
• Universitetsutbildning är meriterande.
• Det är meriterande om du har jobbat som KAM.
Vad vi erbjuder
På Ordna blir du sedd och hörd. Hos oss erbjuds du en viktig roll där du kommer få vara med och göra skillnad. Du blir en del av och bidrar till ett snabbväxande bolag med högt i tak, där nya idéer och initiativ välkomnas. Klimatet hos oss präglas av glädje och positivitet och du kommer arbeta tillsammans med engagerade kollegor.
• Heltidstjänst med fast lön enligt överenskommelse
• Attraktivt förmånspaket
Arbetsplats: Vasagatan 28, Stockholm.
Urval och intervjuer hanteras löpande och vi hoppas tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Inför en anställning genomförs en bakgrundskontroll.
Varmt välkommen med din ansökan!