OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akademibokhandeln med dotterbolaget Bokus driver den marknadsledande bokhandelskedjan Akademibokhandeln och nätbokhandeln Bokus. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till privatpersoner, bibliotek och offentlig verksamhet. Omsättning: ca 1,8 miljarder kr. Ägare: Accent Equity, Killbergs Bokhandel, Stiftelsen Natur & Kultur, samt ledning och styrelse. Läs gärna mer på: www.akademibokhandeln.se www.bokus.com
Bokus söker en Key Account Manager med ett brinnande affärsintresse
Vi söker nu en Key Account Manager till vårt team för affärsområdet företagsförsäljning och offentlig sektor. Du kommer arbeta med att hitta och attrahera nya kunder samt underhålla och utveckla de befintliga kunderna. Ditt mycket starka erbjudande till kunden innehåller smidiga webbaserade beställningssystem med snabba leveranser. Du har ett helhetsansvar för kunden dvs. ansvar för försäljningen, tillväxten och lönsamheten. Tjänsten innebär bl.a. arbete med offerter och upphandlingsförfaranden.
Vi tror att du är en affärsman/kvinna med ett brinnande affärsintresse för att göra lönsamma affärer. Du har stark social kompetens och en känsla för att bygga långsiktiga affärsrelationer. Du vill vara med och göra en positiv skillnad kring e-handelstjänster för böcker. För att lyckas i detta arbete krävs att du är kreativ och väl insatt i Bokus erbjudande. Du har lätt för att sätta dig in i kundernas olika situationer och har förmågan att förmedla vilket värde Bokus tjänster har. Till din hjälp har du en mycket kompetent och engagerad organisation.
För att du ska trivas hos oss krävs det att du är en varm, trygg, prestigelös, kommunikativ person med ett stort intresse för branschen dvs. litteratur och läsning.
Du utgår från i Stockholm men har hela Sverige som ditt arbetsområde. Tänkt bostadsort är Stockholm/ Mälardalen. Du rapporterar till chefen för försäljning & E-handel (Bokus).
Vi söker dig som:
Har minst 2 års erfarenhet av uppsökande försäljning och förhandlingsvana som KAM
Har erfarenhet från att göra affärer med stat, kommun landsting eller större privata bolag
Har erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling (LOU)
Är kreativ och lösningsorienterad
Har 3-årig gymnasieutbildning samt gärna en eftergymnasial utbildning
Har god kunskap i Office-paketet samt är duktig på att formulera sig i tal och skrift
Vi erbjuder dig:
En dynamisk organisation där du har möjlighet att påverka utvecklingen
Ett modernt säljarbete med möjlighet till personlig utveckling
Ett stimulerande, kreativt arbete med frihet under ansvar
En möjlighet att arbeta i en spännande bransch som präglas av förändring och utveckling
En företagskultur präglad av empati, humor och prestigelöshet
Låter detta intressant?
Välkommen med din ansökan redan idag!
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Cecilia Arbestål. Urval kommer ske löpande, därav ser vi fram emot att ta del av din ansökan med personligt brev och CV så snart som möjligt. Din ansökan registreras endast då du söker via ”Ansök här” knappen som tar dig vidare till vår hemsida www.salesonly.se
Har du frågor kring tjänsten når du Cecilia lättast via mail: cecilia.arbestal@salesonly.se alternativt 073-961 30 73.