OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.
Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Nu står vi inför nästa spännande resa då vi ska skala upp än mer. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd.
Vi söker nu en senior Key Account Manager som vill vara mer på vår resa.
Tjänsten
Vi behöver nu stärka upp vårt team med en strategisk Key Account Manager. Ditt fokus kommer ligga på att vårda och underhålla våra större kundkonton för att utveckla, bygga långsiktiga relationer och driva lönsam tillväxt. Samtidigt står du på vår avdelningsansvariges högra sida för att stötta upp internt i teamet, vid exempelvis interna möten för att utveckla och driva arbetet framåt inom avdelningen.
I rollen sker ingen nykunds försäljning utan fokus ligger på att vårda och underhålla befintliga kunder. Du genomför årsmöten och uppföljningsmöten med kunderna och lägger stor vikt vid det strategiska arbetet. Utöver det har du också ansvar för uppstart av nya kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med oss på DreamLogistics.
Om dig
Vi ser gärna att du brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Både med kunderna, men också internt. Du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Som person är du affärsorienterad och självgående med en stark analytisk sida. Du drivs av att nå mål och skapa enastående resultat. Ditt engagemang för kunden och affären gör att du ser möjligheter i varje utmaning. Din positiva inställning sprider energi och bidrar till en god teamkänsla och ett gott samarbete, det är något som vi på DreamLogistics värdesätter högt.
Vi ser gärna att du har:
- Tidigare erfarenhet av kundrelationer och minst 3-5 års erfarenhet i liknande roll.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i såväl svenska som engelska.
- Tidigare erfarenhet av logistik, lager, 3PL eller e-handel.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!
Omfattning och placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med 6 månaders provanställning. Placeringsort kan vara Habo, Stockholm eller Borås då vi har siter på dessa orter. Resor kan förekomma.
Rekryteringsprocessen
I din ansökan vill vi att du inkluderar ett CV och ett personligt brev som beskriver vilka egenskaper och erfarenheter som du skulle kunna nyttja för att lyckas i rollen. Sista ansökningsdag är 3 juli.
Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte på att anmäla ditt intresse redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta Erik Brandt, Marknadschef, på erik.brandt@dreamlogistics.se och vid frågor om rekryteringen Julia Rudh, HR, på 073-3663046 eller julia@dreamlogistics.se