OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundansvarig säljare / Key Account Manager
Om oss
Swedsign har sedan starten 1947 utvecklat, producerat och sålt flexibla skyltsystem för inom- och utomhusmiljöer. Vi erbjuder allt från idé och skissförslag till monterade skyltar.
Allt från den lilla, enkla skylten till hela entré och skyltlösningar, specialanpassade efter verksamhetens behov och miljö.
Om rollen
Att vara kundansvarig säljare på Swedsign innebär en social roll med många kontaktytor, där du blir en del av ett kompetent och drivet team.
Din roll blir att bygga och utveckla relationen till våra kunder samtidigt som du prospekterar och aktivt arbetar med att skapa nya affärer med nya och befintliga kunder.
Du är med kunden från första rådgivning till offert, leverans och montering av färdig produkt. Arbetet sker gentemot alla typer av företag och myndigheter. Du kommer att arbeta med hela vårt sortiment och förväntas kunna erbjuda kunder både helhets och speciallösningar.
En vanlig arbetsdag hos oss som kundansvarig innebär allt från prospektering av nya kunder till att bolla idéer och planera ett projekt i samförstånd med produktionsteamet, som sitter i samma lokaler.
Du har en varierande roll och är delaktig i hela säljprocessen och arbetar mot en budget.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
Skapa en plan för marknadsbearbetning av ditt distrikt
Boka möten med både nya och befintliga kunder.
Genomföra behovsanalys, presentera kundanpassade lösningar och avtalsskrivning.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som kundansvarig säljare på Swedsign tror vi att du är en engagerad och resultatinriktad person med ett metodiskt strukturerat arbetssätt med några års erfarenhet av liknande uppdrag.
Du har en förtroendeingivande framtoning och brinner för att skapa nya affärer likväl som nöjda kunder.
Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat med skyltlösningar dock inget krav. Däremot har du en bakgrund med goda försäljningsresultat och är van över att styra din egen tid samt förstår värdet av ett givande samarbete både internt och externt.
Du är en god kommunikatör, ordningsam och trivs i rollen som spindeln i nätet.
Vad vi erbjuder dig
Vi har ett starkt varumärke som har funnits sedan 60-talet och våra kunder har stort förtroende för oss. Du kommer att ingå i en grupp bestående av duktiga och erfarna kollegor som stöttar dig i ditt dagliga arbete. Då vi är ett relativt litet bolag med 12 anställda har vi en nära och familjär sammanhållning. Jobbet innebär möten ute hos kund varvat med arbete på kontor vilket ger frihet att kunna styra dina dagar själv. Du äger din tid själv och planerar för att vara så effektiv som möjligt utefter dina prioriteringar.
Placeringsort för tjänsten är Stockholm, Täby.
Vi tar kontakt med intressanta kandidater löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt, då vi gärna tillsätter tjänsten direkt efter sommaren.
För frågor kring tjänsten kontakta Ali Khanahmadi på 0738-000470 eller ali@swedsign.se