OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett av Nordens största logistikföretag med försäljning till både nationella och internationella kunder?
Då kan du bli Key Account Manager hos Frode Laursen, som är ett internationellt logistikföretag. Vi växer och tillsätter en ny tjänst som Key Account Manager. Som Key Account Manager rapporterar du till den svenska säljchefen och blir en del av vårt nordiska säljteam med Sverige som ansvarsområde. Med logistikcenter i Åstorp, Göteborg och Eskilstuna har Frode Laursen en stor logistikpotential att erbjuda både nationella och internationella storkunder.
Du får möjligheter att skapa en unik kundplattform med support från en professionell säljorganisation. Vidare är du en engagerad och affärsinriktad säljare / kundansvarig med tidigare erfarenhet av försäljning från transportbranschen / logistikbranschen.
Som KAM blir ditt huvudansvar att utveckla och säkerställa företagets framtida affärer genom att bygga långsiktiga relationer med befintliga kunder och utveckla samarbetet, samtidigt som det är naturligt att ha ögonen öppna för nya potentiella affärer.
Som Key Account Manager ansvarar du för att söka upp nya kunder och skapa givande affärsrelationer, inom sektorer som dagligvarulogistik, bygglogistik och Återvinning/Recycling (Bulk-transporter).
Frode Laursen har flera lagerhotell i Sverige, varifrån det går att arbeta ifrån, varför du kan vara stationerad nära något av våra lager i Mälardalen, Göteborgsområdet eller Skåne.
Dina arbetsuppgifter
• Ditt huvudansvar är att säkerställa företagets framtida affärer genom att företrädesvis utveckla Frode Laursens relationer med befintliga kunder, såväl som att du måste se möjligheter i att bredda företagets kundbas genom nykundsbearbetning.
• Rollen innebär stor variation av arbetsuppgifter och du kommer att arbeta med alla steg i försäljning så som att kartlägga och analysera företag, genomförande av kundbesök, offertarbete och uppföljning av dessa, förhandling och omförhandling av avtal samt traditionell kundvård.
• Ansvarig för uppsökande försäljning inom Frode Laursens logistik-setup.
• Då arbetet är väldigt självständigt, så tar du ett stort ansvar för ditt engagemang och resultat. Du rapporterar regelbundet till din säljchef.
• Nära samarbete med den interna säljorganisationen.
Din profil
• Du har erfarenhet av Key Account Management, eller Account Management, och det är en stor fördel om du arbetat inom transportbranschen.
• Du är en duktig relationsbyggare och har förmågan att utveckla tillitsfulla relationer på flera nivåer internt och externt.
• Du kan formulera dig flytande på svenska och engelska i tal och skrift.
• Du har en positiv utstrålning, hög arbetskapacitet/moral och är resultatinriktad.
• Du är engagerad, stabil och har stor genomslagskraft så att du självständigt kan genomföra förhandlingar i en internationell miljö.
Vi erbjuder
• Ett väldigt självständigt jobb med ett stort kundansvar.
• En unik chans att få samarbeta med några av världens största kunder inom dagligvaror, byggbranschen och återvinning.
• Lön och anställningsvillkor efter kvalifikationer och erfarenhet.
Kunderna är utspridda över hela Sverige och att det förekommer interna möten på huvudkontoret i Vitten (2 mil norr om Århus, Danmark). Du ska därför förvänta en del tjänsteresor och ca 20 resdagar med övernattning om året.
Frode Laursen är en platt och informell organisation och vi värderar värden som samarbete, ansvar och god ton högt. Vi har stor respekt för varandra – både professionellt och personligt – och vi gillar varandra.
Vill du höra mer om jobbet är du välkommen att kontakta Andreas Rasberg, Sales Manager Sweden & Norway på tlf. +46 73 441 03 54.
Skicka din ansökan snarast möjligt, då vi löpande kallar till intervjuer.