OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Key Account Manager till Stockholm
Om företaget
Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser.
Ännu en gång växlar vi på Edsbyn nu tempo och ger oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla morgondagens erbjudanden för kontorsmöbler.
Med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens hållbara arbetsplatser. Våra kunder finns främst i Storstadsregionerna i Sverige och Norge, samt en del exportverksamhet till England och övriga Europa.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som älskar att arbeta i tät kontakt med våra viktigaste kunder och återförsäljare genom hela affärsprocessen. I rollen som Key Account Manager ansvarar du för att, på ett affärsmässigt sätt, stödja återförsäljare i säljprocessen mot slutkund. Du planerar och genomför aktiviteter mot slutkund och tar ansvar för ditt nätverksbyggande såväl internt som externt.
I Din roll kommer Du att ta affärsmässiga beslut med ett tydligt kundfokus och lönsamhetstänk.
Idag är tjänsten placerad i ett team vid vårt kontor i Stockholm, men vi är självklart flexibla vad gäller placering så länge kundens behov, teamets och företagets utveckling tas till vara.
Din profil för att ha rätt förutsättningar i rollen som Key Account Manager hos Edsbyn behöver Du ha ett stort intresse för kvalificerat försäljningsarbete (B2B), du är en naturlig relationsbyggare och är van att ta ansvar för hela säljprocessen.
Du har även god erfarenhet av att arbeta med offerthantering, order och konsultation med kunder, återförsäljare, kollegor, partners och leverantörer. Vi ser även att kunskap inom försäljning av avtal och tjänster är en fördel.
Rollen ställer krav på mycket god social kompetens, genomförandekraft, affärsmannaskap, att du är självgående och besitter en god kommunikativ förmåga.
Utöver det behöver Du mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då våra kunder, samarbetsparters och stödsystem kräver det. Vidare behöver Du mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Hos Edsbyn kommer Du få vara med på en otroligt spännande resa som kommer att sträcka sig långt utanför dagens möbel- och inredningsbransch.
Vi erbjuder dig en mycket omväxlande roll med högt tempo och många olika kontaktytor både internt och externt. Som Key Account Manager spelar du en extremt viktig roll i våra affärer. I kontakten med våra kunder är Du med och påverkar resultatet av vårt arbete i allra högsta grad, varje dag.
Om ’kostymen blir för liten’ och större utmaningar är aktuella, finns en rad olika karriärvägar inom företaget och koncernen.
Läs gärna mer om oss på www.edsbyn.com
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar 100%. Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Placeringsort är Stockholm med viss möjlighet att arbeta på distans.
I denna rekrytering samarbetar vi med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Vid frågor tveka inte att höra av dig till olivera.cvetkovic@kraftsam.se
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!