Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten

Vi söker en Key Account Manager. KB Components är ett välmående teknikföretag med internationell verksamhet och kraftig tillväxt. Vi söker nu en Key Account Manager (KAM) inom Automotive. Som Key Account Manager kommer ditt huvudansvar vara att säkerställa företagets framtida affärer genom att bygga långsiktiga relationer med befintliga kunder.

Placeringsort är Örkelljunga, anställning direkt hos KB Components, rekryteringen sköts av Dreamwork.



Om företaget

KB Components omsätter ca 700 MSEK och har en lång tradition inom utveckling och produktion av tekniskt avancerade plastkomponenter. Med kvalitet som vårt främsta ledord leder vi utvecklingen inom plastindustrin där vår vision är att vara världsledande avseende tekniskt avancerade polymera produkter för krävande industriella applikationer. Vårt kundsegment finner du inom både lätta fordon, tunga fordon, möbelindustri, medicinteknik och övrig industri. Utveckling, produktion och försäljning sker i någon av våra anläggningar i Anderstorp, Örkelljunga, Kaunas i Litauen, Puebla i Mexico eller Wuxi i Kina.

Mer om tjänsten

Rollen som Key Account Manager innebär att du är ansvarig för företagets viktigaste kunder.
Ett nyckelkundsansvar ställer höga krav på affärsmässighet i arbetet med att skapa och utveckla relationer mellan det egna företaget och kunden. En av förutsättningarna för att nå resultat på dagens marknad är att du har förmågan att se helheten i sälj- och marknadsarbetet och att du snabbt kan anpassa dig till kundens förändrade förutsättningar och behov. Du måste såklart också vara intresserad av människor och vara en utpräglad lagspelare. Räkna med 30-50 övernattningar på ett år beroende på hur du planerar ditt arbete.



Din profil

För att lyckas i rollen söker vi dig med en profil innebärande:
• Minst 5 års erfarenhet av försäljning och gärna inom Automotive
• En utåtriktad personlighet med driv och vinnarinställning
• Erfarenhet av att driva och leda team
• Ett utpräglat sinne för affärsmannaskap och passion för säljprocessen
• God förmåga att skapa strategier och visioner för att styra organisationer i rätt riktning
• Förhandlingsvana mot stora och små organisationer/kunder

Som person är du ansvarstagande, analytisk och prestigelös. Du kommunicerar på ett rakt, tydligt och enkelt sätt samt har förmågan att samarbeta med människor på olika nivåer i organisationen. Du är också bra på att hålla deadlines samtidigt som du bibehåller hög kvalitet i ditt arbete. Du rapporterar till Sales Director.



Ansökan

Tycker du att detta låter intressant ansöker du tjänsten via vår hemsida dreamwork.com. Sök gärna snarast då vi arbetar med ett löpande, Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kan du kontakta Mahlin Glyré på telefon 042-17 66 11 eller mail mahling.glyre@dreamwork.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 januari 2017

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Affärsutvecklare

Affärsutvecklare

25 november 2024

22 november 2024