OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en resa där målet är att forma den digitala framtiden. Telenors drivkraft är att göra verklig skillnad i människors dagliga liv. Det är vår passion. Nu söker vi en Key Account Manager som ska ingå i vårt framgångsrika team i Stockholm.
VI ERBJUDER:
Du blir en del av Telenors Key Account team som har 10 av branschens bästa och mest meriterade Key Account Managers. Våra kunder är Sveriges 100 största företag. Vi löser våra kunders behov inom kommunikation, digitalisering och IT. I samarbete med specialister och stödfunktioner inom affärsområdet Business arbetar vi brett inom hela kundens organisation med att finna lösningar på allt ifrån stora strategiska utmaningar i kundens kärnverksamhet till standardleveranser i den operativa verksamheten.
DITT UPPDRAG:
Som Key Account Manager är du ansvarig för ett fåtal befintliga kunder samt nyförsäljning emot ett antal utpekade kunder. Du arbetar tillsammans med ett team av kompetenta medarbetare som du styr med kundens bästa i fokus. Som ytterst affärsansvarig för dina kunder har du ständigt kontroll på kundens behov, intressen, utmaningar och agenda. Med stor erfarenhet av affärsmannaskap söker du ständigt lösningar för att vinna befintliga och nya kunders affärer.
DINA ERFARENHETER OCH KOMPETENSER:
Stor social kompetens
Ett antal års erfarenhet av komplex försäljning mot större kunder
Vana att arbeta i och leda team
Lätt för att skapa nya kontakter hos dina kunder
VI SÖKER DIG SOM:
Är en driven, framåtlutad och relationsskapande person som hela tiden söker nya intryck och utmaningar. Du är trygg och erfaren, van att ta för dig, argumentera för din sak och vara i centrum. För rollen som KAM är handlingskraft motorn som driver din framgång. Du bör ha god samarbetsförmåga då samarbete med kollegor, management och övriga säljteamet är nyckeln till framgång. Till den ekvationen ska du kunna addera såväl människokännedom som näsa för affärer. Du stimuleras av ett högt tempo och tycker om att arbeta självständigt. Att du är noggrann och kvalitetsmedveten ser vi som en självklarhet. Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det – därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy. På Telenor arbetar vi aktivt med mångfald, varför vi gärna ser kvinnliga sökanden.
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, urval och intervjuer sker löpande.
I denna rekrytering samarbetar vi med?SalesOnlys rekryteringskonsult Petra Bruna. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Petra på tel: 076-5259038?eller via?mail:?petra.bruna@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget, Glocalnet, Canal Digital Kabel AB, Open Universe, OpenNet, Ownit och Vimla. Tillsammans har vi över 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på 12,1 Mdr SEK (2013) och cirka 2000 anställda. Följ oss gärna genom att bli ett fan på Facebook på "Telenor Karriär", där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss
Sökord: KAM, Key Account Manager, Telecom, IT, Teamchef, FC, Senior Account Manager, SAM,