OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Somfy Sweden AB ingår i franska koncernen Somfy Group som idag är etablerat i mer än 70 länder och sysselsätter mer än 8000 människor över hela världen. Somfy grundades 1969 och är en världsledande tillverkare av produkter för automation av hem och kommersiella fastigheter vilket omfattar motorer och styrningar för bla olika typer av solskyddslösningar. Dessutom finns även ett stort sortiment inom hemautomation och smarta hem. Produkterna bidrar med sina lösningar till en enklare och tryggare vardag för sina användare. Det svenska huvudkontoret ligger i Malmö där även ett modernt showroom för det smarta hemmet finns. Läs mer: www.somfy.se
Vill du arbeta i en snabbt föränderlig bransch hos en världsledande leverantör av automation av hem och fastigheter? Till Somfy Sweden söker vi nu en
Key Account Manager / Area Sales Manager – Malmö
Är du en skarp säljare och duktig affärsman/-kvinna som vill utvecklas vidare i ett ledande internationellt bolag? Har du erfarenhet av att strategiskt driva försäljning mot din arbetsgivares viktigaste kunder? Vill du ha en omväxlande och utvecklande roll och besitter ett högt driv, social kompetens och förmåga att möta kunders behov? Då är detta din nästa utmaning!
Som Key Account Manager ansvarar du dels för en portfölj av större tillverkande kunder, dels för en portfölj av återförsäljare. Du driver och utvecklar relationerna där du säkerställer att det är Somfys världsledande produkter som når fram till slutkunden.
I dina ansvarsområden ingår:
Underhålla och utveckla långsiktigt bra relationer med dina nyckelkunder (tillverkande företag) samt portföljen av återförsäljare
Identifiera och utveckla affärsmöjligheter hos kunderna – planera och genomföra försäljningsaktiviteter för att uppnå satta mål
Proaktiv problemlösning, förbättring av servicenivåer och maximering av kundnöjdhet
Analysera nyckeltal och kunddata och upprätta försäljningsplaner efter dessa
Inhämta, analysera och dela nyckeltal och marknadsdata med övriga organisationen samt bidra i marknadsanalys och insikter kring produkter och kunder
Analyserar kund- och marknadsdata och föreslår nya affärsmöjligheter och produktutveckling
Kvalifikationer
Du har dokumenterad säljerfarenhet med goda resultat. Du har teknisk förståelse / intresse och du har förmodligen erfarenhet av tillverkande företag. Meriterande med erfarenhet från internationella organisationer. Du kommer att arbeta i en internationell miljö och det är därför viktigt att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Du är driven och analytisk med ett starkt affärsmannaskap och kundfokus. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Du har en strategisk ådra och ett helikopterseende och du trivs med att arbeta självständig med förmåga att ta initiativ.
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med goda villkor.
I denna rekrytering samarbetar Somfy med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988.
Välkommen med din ansökan!