OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad, driven och säljande stjärna med ett genuint intresse för att skapa affärer? Vill du vara med och tillsammans med ett högpresterande team driva B2B-försäljningen i ett av Europas mest framgångsrika optik- och livsstilsbolag?
Då kan du vara rätt för oss!
Synsam Group är ett av de snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa och har ett starkt 2020 i ryggen. Koncernen är verksam i Norden med Synsam Sverige som största landsorganisation, där B2B-affären just nu genomgår en spännande resa och har skalat upp rejält under 2020. När B2B-affären nu går in i nästa fas söker vi nästa stjärna till detta högpresterande och engagerade team, för att kunna driva försäljningen vidare och realisera den potential som finns. Vi tror att du är en person som vill utvecklas i ett bolag med stora tillväxtambitioner och en mycket positiv företagskultur, och som har en stor vilja att tillsammans med teamet ständigt förbättra och utveckla affären mot fortsatt stark tillväxt och ökad lönsamhet.
Om rollen
Som Key Account Manager B2B kommer du tillsammans med ett litet och sammansvetsat team ha en nyckelroll i att leda B2B-försäljningen mot nya höjder.
Du kommer att ansvara för att prospektera och bearbeta nya samt befintliga företagskunder gällande bildskärms- och skyddsglasögon, inom både privat som offentlig marknad. Du driver och genomför event, kundaktiviteter och mässor. Din roll innebär att du har ett nära samarbete med våra butiker gällande support, utbildning och införsäljning av nya avtal gällande vår B2B – affär. Huvudfokus kommer att vara på våra större kunder där du arbetar med allt från bearbetning, kundmöten, att ta fram och räkna på offerter, framtagning av statistik och uppföljning till förhandling och signering av ramavtal. Du rapporterar till Försäljningschef B2B.
Du kommer att arbeta i en miljö som andas leverans, kvalitet och möjlighet att växa och utvecklas på jobbet!
Erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• 1-2 års arbetslivserfarenhet som Key Account Manager eller liknande säljande roll
• Erfarenhet av nykundsbearbetning med mycket goda försäljningsresultat
• Erfarenhet av relationsbyggande med befintliga kunder och med mycket goda försäljningsresultat
• Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Därtill är erfarenhet från B2B försäljning meriterande
Profil
För att lyckas i rollen tror vi att du:
• Är naturligt säljande, målinriktad och tävlingsinriktad
• Är en relationsbyggare som är van vid förhandling
• Är lösningsorienterad och ser möjligheter snarare än problem
• Tar stort ansvar för ditt arbete, är självgående och utåtriktad
För oss är det viktigt att du har ett genuint intresse för att skapa affärer och att du arbetar både uppsökande mot nya kunder samtidigt som du utvecklar befintliga kundrelationer. Du gillar att skapa event och kundaktiviteter. Vidare är du sannolikt duktig på att lyssna och att snabbt sätta dig in i olika kunders behov för att kunna applicera vårt erbjudande. Du uppskattar ett högt tempo och har en god förmåga att både samarbeta och prioritera.
Utöver detta ser vi det som naturligt att du delar Synsam Groups värderingar - för oss är kunden alltid no1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Övrigt
Placeringen utgår från huvudkontoret centralt i Stockholm men resor förekommer i hela landet kopplat till våra kunder och butiker
Om tjänsten
• Tjänsten är tillsvidare på heltid, med start omgående enligt överenskommelse
• Ansökan sker endast elektroniskt, välkommen med din ansökan genom länken. Urval sker löpande vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas med kort varsel, och vi vill därför uppmana dig att inte vänta med din ansökan
• Du rapporterar till Försäljningschef B2B
Om Synsam Group
Synsam Group är en av Europas ledande aktörer inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens livsstil och behov. Synsam Group finns i Norden, har omkring 3000 medarbetare och en total omsättning på ca 3,7 miljarder SEK (2019). Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear och Profil Optik i Danmark. Sedan 2015 har Synsam Group genomfört en transformation av hela sitt erbjudande och har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt som är bland de högsta i Europa. Våra kunder är alltid i fokus och vi har ett tydligt integrerat hållbarhetsperspektiv genom hela vår värdekedja. Synsam korades för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2021