Key Account Manager - Bring Courier & Express

Key Account Manager - Bring Courier & Express

Arbetsbeskrivning

Vi på Bring är en del av Posten Norge-koncernen. Det innebär att vi är ett av Nordens ledande logistikbolag med över 14.000 anställda. Ett av våra huvudmål är att vara kundernas förstaval. Om ditt mål är att få utveckla dig själv tillsammans med ett bolag i offensiv tillväxt är detta en tjänst för dig. Tillsammans med dig vill vi göra verklighet av våra höga ambitioner att skapa rakt igenom positiva kundupplevelser.
Vad innebär rollen som KAM på Bring?
Här kommer du att ansvara för att identifiera, utveckla och exekvera affärsmöjligheter och sälja in Courier & Expresslösningar till båda nuvarande och potentiella företagskunder. Du kommer genomföra säljmöten, driva förhandlingsprocesser och ständigt agera för att bygga relationer som utvecklar både oss och kunder. Vi är övertygade om att vi och våra kunder vinner genom att jobba långsiktigt och tätt tillsammans.
Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som KAM på Bring tror vi att du har:
Erfarenhet av uppsökande försäljningsarbete och möjligheten att visa till en portfölj av goda resultat
Erfarenhet av förhandlingar och presentationer på alla nivåer
Erfarenhet från relationer med stora och strategiskt viktiga kunder
God ekonomisk förståelse
Förmågan att behärska svenska och engelska på flytande nivå i såväl skrift som tal
Relevant utbildningsbakgrund (ex. Ekonomi/Marknadsföring/Logistik)
Det anses meriterande ifall du har erfarenhet av försäljning inom logistik-/transportbranschen
Personliga egenskaper:
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. Som KAM på Bring inom Courier och Express blir du ansvarig för några av våra största och mest strategiskt viktiga kunder. Detta innebär att vi ställer höga krav och förväntningar på din förmåga att leverera på mål. Vidare kräver det att du har en hög integritet, en god affärsförståelse och en tydlig professionalism. Som KAM är du givetvis en stark relationsbyggare med ett sedan tidigare starkt nätverk som hjälper dig att skapa långsiktiga värdeskapande relationer. Du lyckas med dina affärsmässiga relationer genom en hög social kompetens och din goda samarbetsförmåga. Du har en lysande problemlösningsförmåga som gör det möjligt att identifiera nya vägar till samarbeten. Sist, men absolut inte minst, delar du våra värderingar; att vilja mer, att ta ansvaroch att spela för laget.
Vårt erbjudande
Likväl som vi ställer krav till din erfarenhet och personliga lämplighet så vill vi givetvis att du ska kunna ställa krav på oss. Vi erbjuder dig därför en engagerande vardag med varierande arbetsuppgifter. Du blir en del av en grupp av synnerligen drivna och kompetenta kollegor där samarbete premieras. Vi erbjuder både en fast och rörlig lön i kombination med generösa förmåner. Med din erfarenhet och kompetens kommer du att kunna arbeta med hög grad av frihet och ansvar. Vidare får du en synlig plats inom affärsområdet Courier & Express där du kommer kunna göra din röst hörd med insikter som bidrar till hela vårt affärsområdes framtida utveckling.
Omfattning och placering
Detta är en heltidstjänst (100%) med 6 månaders provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm.  
Skicka in din ansökan redan idag!
Ansökningarna hanteras löpande och vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan nu.

Frågor om tjänsten hänvisas till rekryterande chef Patrik Falk som nås via
patrik.falk@bring.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 31 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024