Key Account Manager Dining & Lifestyle

Key Account Manager Dining & Lifestyle

Arbetsbeskrivning

Vår affärsidé är att förhöja upplevelsen kring det dukade bordet. Sedan 1748 har Villeroy & Boch försett världen med sina premiumprodukter. Vi har framgångsrikt tillsammans med våra samarbetspartners runtom i världen försett konsumenter med våra produkter, och produkterna har skapat många härliga minnen runt middagsbordet. Såväl påven som passagerare på Orientexpressen har kunnat avnjuta sina måltider på Villeroy & Boch porslin. Vi vill erbjuda hög kvalitet och hög innovationsgrad på våra produkter och nå ut till nutiden och framtidens konsumenter tillsammans med våra partners.

Divisionen heter "Dining & Lifestyle" och verkar inom flera olika försäljningskanaler, egna butiker, hotell & restaurang, E-handel och externa kunder (Wholesale/B2B).

Villeroy & Boch Gustavsbergs huvudkontor ligger i Gustavsberg/Värmdö utanför Stockholm. Dessutom finns försäljningskontor runtom i Norden och Baltikum. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch och tillhör världens största producent av premiumporslin. Huvudkontoret ligger i Tyskland.

Om tjänsten:

Som Key Account Manager mot vår Wholesalekanal / Business 2 Business kommer du att få en nyckelroll hos oss där du blir ansvarig för kontakten mot våra kunder med fysisk butik men också de som opererar som e-handlare. Din roll innebär ansvar för att på central nivå utveckla relationer och försäljningsmöjligheter inom detta kundsegment. Arbetet går ut på att mappa upp vart vi befinner oss idag och vilken riktning vi skall ta i framtiden. Du tillbringar mycket tid ute hos kund där du har möten med olika beslutsfattare såsom kategoriansvariga, försäljningschefer och inköpare. Tillsammans med dem går ni igenom sortiment, distribution och prissättning för att skapa en gemensam framgång. För att lyckas måste du ha förmågan att sätta dig in i de problemställningar och utmaningar som kan finnas hos kund samt ha förmågan att bygga relationer både externt och internt.

Du kommer att ansvara för Sverige, Norge, Danmark och Island. Du ansvarar för både omsättning och resultatför dina marknader.

Då du är våra nyckelkunders primära kontaktyta är det av yttersta vikt att du har servicekänsla, samtidigt som du har ett affärsmannaskap med en dokumenterad god vana av att driva betydande affärer, kopplat med förmågan att bygga strategier och förverkliga dessa. Du samarbetar med ett team av totalt sex kollegor och där Country Manager blir din närmaste chef.

Om dig – egenskaper och erfarenheter:

Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat som KAM med starka varumärken.
Har tidigare erfarenhet av wholesale kanalen och B2B.
Gedigen förhandlingserfarenhet med god vana av offertarbete.
Är resultat-och målfokuserad med naturlig fallenhet för att bygga relationer internt och externt.
Självgående och ansvarsfull.
Analytisk.
Kommunikativ.
Svenska och engelska i tal och skrift.
Gärna eftergymnasial utbildning.
Innehar körkort.


Vi erbjuder dig:

En nyckelroll inom ett modernt men anrikt bolag.
Ett spännande arbete med frihet att tänka och agera själv.
Jobba i ett drivet och engagerat team.
Möjligheten att representera ett starkt och kvalitativt varumärke.
En fin möjlighet att utveckla och driva stora affärer.
En solid och stabil organisation.
Förmånliga villkor inklusive tjänstebil.


Du är placerad på vårt huvudkontor som ligger i Gustavsberg/Värmdö utanför Stockholm. Vi tror därför att du bor i Stockholm med omnejd även om en stor del av din tid jobbar du hos våra kunder eller på distans. I tjänsten ingår att resa till övriga nordiska marknader inom ditt ansvarsområde samt till Tyskland. Cirka 20 övernattningar per år får du räkna med.

Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly.

Urval sker löpande och Villeroy & Boch kommer starta sin intervjuprocess under vecka 34.

För bästa kandidatupplevelse ber vi dig, i första steg, söka tjänsten. Om ansvarig rekryterare anser att du har en matchande profil kommer vår rekryterare, i nästa steg, ta kontakt med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. Urval, kandidatdialoger och digitalintervjuer sker löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag.



För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per via per.savje@salesonly.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SalesOnly Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 6 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

Traktorvägen 6B 226 60 Lund
None

Postadress

SVEAVÄGEN 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024