Key Account Manager E-com

Arbetsbeskrivning

Är du en driven säljare som är sugen på att bryta ny mark? Triggas du inför uppdraget att bygga affärsrelationer i Norden och Europa med e-handelsbolag som står inför en hållbarhetsomställning? Om du trivs som bäst i en atmosfär som präglas av försäljning, affärsutveckling och med ett starkt varumärke i ryggen ska du söka jobbet som Key Account Manager – E-com på Tingstad! Här utlovas en väldigt spännande resa! Varmt välkommen med din ansökan!

Om vår kund
Tingstad är ett familjeägt företag som grundades 1959, med kunder i hela Skandinavien. Vi är en av Sveriges ledande distributör av förbrukningsmaterial, emballage, arbetskläder, utrustning och teknisk service till kunder inom både hotell, restaurang, dagligvaruhandel, handelsföretag och många olika typer av arbetsplatser. Tingstad har dotterbolag i Norge och Finland, verksamhet i Danmark och koncernen har nu tre fabriker för produktion av påsar/kassar i papper i Töcksfors, Bengtsfors, Otterbäcken. Drygt 70% av vår försäljning sker genom vår e-handel. Vi är idag ca 500 anställda och vår omsättning uppgår till ca 3 mdr SEK. Läsa gärna mer på www.tingstad.com.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som KAM arbetar du med att fokusera på framtida nyckelkunder inom främst e-handelsbranschen som finns i såväl Sverige som övriga Norden och Europa. Du kommer att erbjuda högkvalitativa lösningar inom e-emballage från marknadsledande maskin-producenter. Som KAM är du ansvarig för hela försäljningsprocessen och du har ett eget kundansvar och budgetmål. För att nå detta bygger du långsiktiga kundrelationer och offererar hållbara lösningar samtidigt som du skapar förtroende och stärker såväl vårt som kundens varumärke. Du kommer att vara en del av en etablerad säljorganisation men med denna nya del av bolaget vara den som huvudsakligen bryter ny mark. Dina kunder finns i Sverige och Norden och du rapporterar till affärsområdeschefen på Tingstad.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter är bl.a.:
- Identifiera och inleda nya kundkontakter.
- Utveckla långsiktiga affärsrelationer.
- Bedriva din egen försäljning mot befintliga och nya kunder.
- Upprätta och genomföra strategiska affärsplaner.
- Har ett helhetsansvar för såväl upphandlingar som avtal.


Din profil
Tingstad har under många år haft en väldigt fin resa med lönsam tillväxt och vår målsättning är att den skall fortsätta. Du kommer till ett entreprenöriellt bolag med en familjär kultur. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Som person är du starkt kommunikativ och relationsbyggande samtidigt som du är affärsdriven. Du har flerårig arbetserfarenhet av försäljning på en strategisk nivå och med stora konton. Du är van vid upphandlingar och förhandlingar med tex inköpsansvariga och andra intressenter. Din vilja att uppnå resultat är tydlig och du är intresserad av att utvecklas i syfte att föra dig själv, våra kunder och företaget framåt. För att bli framgångsrik i rollen ser vi positivt på att du har kontakter inom e-handelsbranschen men framför allt brinner du för att arbeta med nykundsförsäljning och människor. Vi söker efter en säljdriven och kreativ relationsbyggare som ser till att vi ligger steget före i en ständigt föränderlig värld.

För att lyckas i rollen som Key Account Manager tror vi att du har:
-En gedigen arbetserfarenhet inom B2B-försäljning och erfarenhet av att arbeta med stora kunder och konton-
- Har erfarenhet från e-handelsbranschen eller från branscher som säljer eller hanterar förpackningar och emballage.
-Har god affärskunskap och kan ta ansvar för prissättning av produkt och projekt.
-Är självgående, orädd och brinner för försäljning.
-Har flerårig erfarenhet av att upprätta helt nya affärsrelationer med dokumenterade goda resultat.
-Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.

Krav:
-Flerårig erfarenhet av arbete med försäljning med goda resultat.
-Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
-B-körkort.

Villkor:
-Tillträde: Enligt överenskommelse.
-Placeringsort: Göteborg.
-Varaktighet: Tillsvidareanställning.
-Lön: Fast.
-Arbetstid: Heltid.
-Resor i tjänsten: 1-2 dagar i veckan i Sverige och Norden.


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos?Tingstad. Urval och intervjuer kommer ske löpnande. Sista ansökningsdagen är 3 april. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna linda.jarkvist@effektiv.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Liknande jobb


Business Manager Project

Business Manager Project

20 november 2024

19 november 2024