OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Leviat är världsledande inom lyft-, anslutnings- och förankringsteknik för bygg- och industrisektorn. Vi är experter på teknik inom vårt område. Vi utvecklar innovativa produkter och tekniska lösningar som möjliggör säkrare, snabbare, starkare och mer hållbara konstruktioner. Leviat är 22 personer i Sverige, har en omsättning på 160 MSEK, kontor i Göteborg och lager på Hisingen. Varumärkena Halfen, Plaka och Ancon ingår i Leviats globala portfölj av byggtillbehör med lång tradition av att förse kunder med tillförlitliga produkter, genomtänkta lösningar och oöverträffad kundsupport. Leviat är en del av den globala koncernen CRH. Läs mer på www.leviat.com och www.crh.com
Om rollen
Rollen som KAM innebär ett övergripande försäljnings- och budgetansvar mot flera av Leviat AB nordiska exportmarknader. Din huvuduppgift blir att stärka och utveckla försäljningen mot dessa marknader. Uppdraget är av varierande och utmanande karaktär och är en viktig del i att Leviat skall fortsätta växa och utvecklas. För att lyckas i rollen krävs att du är van vid att förhandla på alla nivåer och trivs av att arbeta med klara mål i ett ibland högt tempo.
Du får ett gediget stöd av dina kollegor inom innesälj, teknik, inköp, marknad, ekonomi, produktchefer, övriga säljchefer samt VD. Resor ingår som en naturlig del i tjänsten och du rapporterar till VD. Tjänstens placeringsort är med fördel Göteborg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att
- driva och utveckla volym och lönsamhet i befintliga och nya affärer
- sätta strategier och aktivitetsplaner för nya satsningar och samarbeten
- operativt genomföra beslutade strategier och aktivitetsplaner
- säkerställa att exportförsäljningen fungerar i alla led
- stötta våra kunder gällande våra produkter, informera och utbilda
- arbeta för att nå uppsatta KPI:er (omsättning, lönsamhet, köpande kunder)
- tjänsten innebär 30-40 övernattningar per år
Vi söker dig som
Drivs av att göra affärer och har en god kommersiell höjd samt en förståelse för vad som driver affären framåt. Du är driven och trivs med att arbeta i en självständig och utåtriktad roll. Du inger förtroende och är relationsskapande då arbetet innebär dagliga kontakter med såväl kunder som kollegor. Du är resultat- och målfokuserad och samarbetar på ett naturligt med andra och delar med dig av dina kunskaper och tidigare erfarenheter. Du har ett stort tekniskt intresse och har goda kunskaper inom byggnation/konstruktion.
Vidare främjar du en stabil atmosfär och uppmuntrar andra när det uppstår problem. Du tar kvalitativa beslut, är trygg och innovativ. Passande bakgrund och erfarenhet är följande;
- relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik, försäljning eller liknande
- strategisk försäljning med stort eget ansvar och bekväm med att förhandla fram och teckna större avtal.
- bekväm med att resa och vara aktiv ute hos kund där mycket av din framgång avgörs
- passion för försäljning och uppbyggnad av eget affärssegment
- god förhandlingsvana och van att fatta egna beslut
- goda datorkunskaper förväntas samt extra goda kunskaper i Officepaketet & CRM, gärna SAP
- flytande svenska och mycket god affärsengelska i tal och skrift
- erfarenhet av att läsa ritningar samt CAD-program är meriterande
- körkort B
Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på jerrie.se senast den 21 december. Vänta inte med att höra av dig för vi följer upp ansökningar löpande. Kontakta gärna Martin Dahlberg för information – 0763-17 07 41, martin.dahlberg@jerrie.se.