OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi för FCM Travel en Key Account Manager med bakgrund från affärsresor.
FCM Travel är det globala varumärket för affärsresor inom Flight Center Travel Group som har expanderat till att bli ett av världens största reseföretag. FCM är affärsresepartnern för det lilla/medelstora företag i behov av lokal lösning samtidigt också för stora nationella och multinationella företag. Vårt globala nätverk spänner över mer än 90 länder och sysselsätter över 6 000 personer. Vi ger våra kunder bästa service via ägarskap, ansvar och kundfokus hos våra mycket värdefulla medarbetare. Våra innovativa globala tekniska lösningar ger lösningar för såväl resenär, resebeställare och beslutsfattare. Genom att utnyttja FCM:s förhandlingsstyrka och leverantörsrelationer i kombination med våra skräddarsydda affärsreseprogram, levererar vår expertis mer för våra kunder där det är viktigast för dem. FCM har erkänts som världens ledande Travel Management Company vid de uppskattade World Travel Awards årligen sedan 2011.
Vi söker dig som alltid ligger steget före och älskar att driva affärer samt säkerställa en långvarig relation med kunderna. Du trivs med att arbeta med försäljning, implementering och kundservice. Ditt arbete innebär rapportering och vägledning av våra produkter.
Vi tror att du har en bakgrund från affärsresor, gärna jobbat på kundservice för att sedan jobbat som AM/KAM. Du har lätt att första kundens utmaningar och att vara en problemlösare. Du förstå hur det hänger ihop från implementering, profiler, avtalspriser, bokning (online - offline), back office, rapportering och betalningslösningar.
Som person är du "framåtlutad”, drivande och tar egna initiativ. Du är kommunikativ hellre för ofta än för lite.
Vi erbjuder dig spännande arbetsuppgifter med stort eget ansvar. Fantastiska utvecklingsmöjligheter i ett internationell företag. En öppen, vänlig och platt organisation. Utöver detta även specialerbjudanden och rabatter på många reseprodukter. samt ett lönepaket som speglar din kompetens.
Krav:
Tidigare erfarenhet som AM/KAM från resebranschen
Vana av att arbetat i CRM system, officepaketet, power point presentationer, statistik system.
Flytande i svenska/norska och engelska
Meriterande:
Erfarenhet av Salesforce samt Amadeus.
Högskoleutbildning
Placering: Solna/Stockholm alt Oslo/Köpenhamn kontor plus visst resande
Heltid
Sista ansökningsdag 30/7. Löpande intervjuer och tjänsten kan tillsättas tidigare.
För frågor kring tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Jannica Grönqvist på Resebemanning: jannica@resebemanning.se alt 0723-240421