OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Key Account Manager Fleet
Vill du vara en del av ett säljteam baserat i Norden och arbeta i en snabbrörlig organisation i världsklass som drivs av ledande teknik?
... om svaret är ja, så kanske vi har jobbet åt dig ...
Goodyear söker en Key Account Manager Fleet för Mellansverige
I denna roll kommer ditt huvudfokus att vara att implementera vårt värdeerbjudande, försäljningsstrageti och mobilitetslösningar för att utveckla försäljningen på våra svenska Fleet kunder i Mellansverige. I ditt ansvarsområde ingår även att stödja det lokala säljteamet för att prospektera, utveckla och vinna nya Fleet Business.
Dessutom kommer du också att:
Utveckla och stärka relationer med Fleet-kunder (åkerier) i Mellansverige
Arbeta med anbudsprocesser och årliga prisförhandlingar
Fortsätta att arbeta med vår strategi för att utveckla möjligheter att vinna nya affärer och växa hos befintliga åkerier, samarbeta med retail verksamheten för att driva och utveckla våra Truck Force kunder på den Svenska marknaden.
Utveckla och stödja det lokala säljteamet genom att initiera workshops och samresor för att lokalt utveckla/anpassa försäljningsstrategi, försäljningsprioriteringar, serviceförslag, prissättningsmodeller, för att utnyttja all erfarenhet och kunskap.
Kontinuerligt jämföra konkurrenskraftiga och interna processer, försäljningsförslag, för att utveckla "Best In Class", i samarbete med Nordic Fleet Manager och Fleet First Manager.
Sälja in och utveckla våra unika Pro active solution-lösningar såsom Drive Point, Check point och TPMS lösningar gentemot den Svenska marknaden
I samarbete med den Nordiska försäljningschefen arbeta med och kontinuerligt utveckla Goodyear’s Total mobility affär gentemot större åkerier i Sverige
Vi söker en kandidat som:
har minst 5-7 års erfarenhet av tjänsteförsäljning och gärna erfarenhet från däck- eller åkeribranchen.
god kunskap och erfarenhet av upphandlings- och anbudsprocesser
har vana av bibehålla och utveckla goda kundrelationer
har goda förhandlings-, kommunikations- och planeringskunskaper
kan flytande svenska och engelska, både i tal och skrift
Din personlighet:
Via din passion för försäljning och ditt driv så levererar du dina mål och inspirerar din omgiving. Du har förmåga att arbeta både i team och ensam och du brinner verkligen för att göra bra affärer.
Vi erbjuder dig:
Ett spännande tillfälle att arbeta med världsledande premiumprodukter i Sverige. I nära samarbete med din chef och de andra kollegor får du möjlighet att göra ett tydligt intryck i vår affärsutveckling. Hos oss kommer du att kunna få ut det mesta av din prestation genom ett resultatinriktat belöningspaket som består av ett vår säljbonus med kvartalsbetalningar och en marknadsbaserad lön.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tomas Andersson på telefon +46 70 208 54 96.
Om detta låter intressant, låt oss inte vänta, skicka din ansökan!