OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värld där dina idéer leder till något stort. Välkommen till Bosch.
Vill du att dina idéer bidrar till att forma användbara tekniska lösningar? Oavsett om det rör sig om mobila lösningar, industriell teknologi, konsumentvaror eller energi- och byggnadsteknik, får du möjlighet att förbättra livskvaliteten över hela världen tillsammans med oss.
Om tjänsten:
Nu satsar vi stort på företags- och fleetaffären, som på lokal nivå hanteras av vårt servicenätverk Bosch Car Service. För att driva och utveckla fleetaffären samt dess affärsmodell och därmed säkerställa ett maximalt utfall söker vi nu en Key Account Manager Fleet till vår eftermarknadsavdelning, Automotive Aftermarket. Rollen ingår i en stor och prioriterad internationell satsning inom Bosch och är nyetablerad, vilket innebär stora möjlighet att både påverka och forma rollen över tid.
I det dagliga arbetet kommer du vara en del av den svenska säljorganisationen, men du kommer även arbeta cross-funktionellt i en internationell miljö och du för ett nära samarbete med Bosch huvudkontor och vår centrala fleet avdelning där. Du utvecklar och följer upp din regions affärsmöjligheter och supportar vår europeiska strategi.
Arbetsuppgifterna innebär bl.a. att:
- Ansvara för fleet-/företagsavtalsaffären och kundbasen som tillhandahålls genom Bosch Car Service nätverket.
- Hantera all kommunikation med våra existerande fleet partners.
- Etablera och utveckla affärsförhållandet med nyckelkunder för fleet i marknaden, skapa förståelse för marknadspotentialen och förvärva nya fleet kunder, inklusive försäkringsbolag.
- Driva implementeringen av det lands eller den regionsspecifika affärsmodellen tillsammans med vår säljavdelning i Sverige för att säkerställa maximalt inflytande och synergier.
- Skapa efterfrågan via etablering av marknadsaktiviteter med vår marknadsavdelning.
- Uppföljning och rapportering av huvudsakliga nyckeldata för fleet managementprojekt.
- Stödja förberedelse av affärsplanen och regelbundna prognoser för existerande och ytterligare fleetaffärsmöjligheter.
Rollen utgör en resande tjänst men du utgår flexibelt antingen från ditt hemmakontor eller vårt kontor i Kista. En del av dina kundmöten kan du genomföra över dagen medan övernattningar krävs vid besök längre bort. Uppskattningsvis innebär tjänsten upp till 70 övernattningar per år (både nationellt och internationellt).
Din profil:
För att matcha rollen tror vi att du har:
- Minst 4 års erfarenhet inom fordonsbranschens eftermarknad som Key Account Manager, Sales Account Manager, Regionchef eller liknande.
- Solid förståelse och intresse för verkstadens processer; grundläggande förståelse för teknikområdet inom servicemarknaden och dess trender.
- Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknadsföring, ekonomi eller teknik.
- Mycket god dator- och systemvana och förståelse av IT miljö/verktyg som MS Office och övriga säljverktyg.
- Stark verbal och skriftlig förmåga att genomföra förhandling på svenska och engelska.
Som person tror vi att du har:
- Ett strukturerat, analytiskt och oberoende arbetssätt.
- En stark motivation och drivkraft.
- Förmågan att bygga långsiktiga och starka affärsrelationer.
- En visionärs strategiska inställning, vilket innebär att du kan identifiera både utmaningar och möjligheter och förutse marknadens utveckling.
- Stark planerings- och organisationsförmåga.
- Goda kommunikativa egenskaper och är en skicklig och övertygande presentatör.
Vi erbjuder:
I denna roll kommer du in i ett nytt och prioriterat område, där du får vara med och utveckla en ny roll och funktion hos Bosch. Vi erbjuder dig ett roligt, omväxlande och utmanande jobb med möjligheter att utvecklas samtidigt som du får en konkurrenskraftig lön och pensionsavtal. Som anställd på Bosch omfattas du av kollektivavtal och fina förmåner, exempelvis flexibel arbetstid, parkering, friskvårdsbidrag, massage och lunchförmån. Självklart får du alla verktyg du behöver för att lyckas i rollen och tjänsten innehåller tjänstebil, PC, mobiltelefon, etc.
I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer kan komma att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!