OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Energimarknaden förändras och efterfrågan av förnybara energikällor ökar. Vi fokuserar mer än någonsin på att utveckla våra kundrelationer och skapa nya affärsupplägg för att leverera ännu bättre värde till våra kunder, men också för att bygga ett hållbart samhälle. Elnätet i Sverige är i stor förändring, och framväxten av flexibilitetslösningar för att kunna ansluta kunder ser vi på E.ON som nödvändigt.
Om rollen
Gruppen Sälj- och kundrelationer inom Lokalnätaffären består idag av 12 medarbetare som bland annat ansvarar för vår kundvård, tjänster och helhetslösningar. Vi brinner för E.ONs övergripande mål om ett hållbart samhälle med nöjda kunder och medarbetare.
Som Key Account Manager hos oss kommer att främst arbeta med kundvård och värdebaserad försäljning för våra befintliga högspänningskunder samt nykundsbearbetning. Detta gör du genom att bygga långsiktiga relationer och att aktivt vara ute och träffa våra kunder, företrädelsevis digitalt, men resor förekommer. Du är väl insatt i kundens energisituation och affär, idag och framåt, och använder dig av hela E.ONs produktutbud för att hitta det som skapar värde för kunden.
Ditt ansvarsområde kommer vara södra Sverige och Norra Stockholm och vi ser därför Malmö eller Stockholm som placeringsorter i första hand.
Ju bättre vi blir på att använda vår el på klokast möjliga sätt desto mer flexibilitet uppstår i elsystemet. Flexibilitetslösningar där E.ON låter olika aktörer sälja sin flexibilitet gör nytta här och nu. På sikt kan användandet av flexibilitet betyda att vi i vissa fall kan skjuta upp eller undvika investeringar i elnätet. De som bidrar med sin flexibilitet gör alltså nytta för både samhället, klimatet och ekonomin.
Vi söker
Vi tror att du tidigare arbetat som Key Account Manager gärna med försäljning av tekniska lösningar inom energiområdet. Om du har en ingenjörsbakgrund inom energi-, energiteknik eller motsvarande blir vi extra nyfikna på dig. Du älskar att bygga relationer och att tillsammans med dina kunder utveckla hållbara lösningar. Vi är måna om att som team gå mot ett mer digitaliserat och datadrivet arbetssätt, och hoppas att du delar vårt intresse för nya idéer och metoder.
Förmodligen besitter du en förståelse för hur kraftsystemet fungerar, och har arbetat i affärsutvecklande roller tidigare. Förhoppningsvis motiveras du av att se resultat genom lönsamma affärer som både E.ON, kunden och samhället vinner på – om så är fallet kommer du att både trivas och vara framgångsrik i den här rollen. Du är van vid att skapa och upprätthålla relationer, både externt och internt. Du kommer att erbjudas en roll med ett brett ansvarsområde där du med din affärsmässighet, engagemang och tekniska kreativitet får chansen att leda våra affärer och våra kundrelationer till nya nivåer!
Låter detta intressant? Välkommen in med din ansökan redan idag, men senast 7e augusti.
Under sommaren så laddar vi upp våra batterier och svarstiden sker därför med viss fördröjning.
Vi önskar en härlig sommar!
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Mattias Fredriksson, mattias.fredriksson@eon.se
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Per Carlsson, Unionen, +46 705 259188
Tobias Karmstig, Akademikerna, +46 705 240210
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778