OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett globalt och framgångsrikt företag inom färg och ytbehandlingar på den Nordiska marknaden? Har du erfarenhet av ett brett samarbete såväl internt som externt? Vill du arbeta med ett starkt varumärke som Nordsjö och utveckla affären på några av de största byggvaruhandelskedjorna i Sverige? Då ska du söka tjänsten som Key Account Manager med placering i Malmö.
Vad du kommer att göra?
Du kommer att arbeta mot den svenska bygghandelsmarknaden med ansvar för att utveckla och underhålla våra kundrelationer och därmed säkerställa befintlig och framtida försäljning. Affärsområdet LSO (Large Scale Outlet) har haft en positiv utveckling och även framåt ser vi en tillväxt. Färg är en stor och viktig kategori för bygghandeln.
Dina huvuduppgifter är att:
Skapa och vidareutveckla befintliga relationer med utvalda nyckelkunder
Förhandla avtal, prisjustering med KAM- kunder och kravställande inköpare
I tätt samarbete med kunden utveckla deras portfölj såsom sortiment och profilering, allt för att växa och skapa bättre affärer tillsammans
Förstå produktmix, prissättning och marginaler
Tillsammans med kund och vår marknadsavdelning planera och genomföra marknadsplaner, samt andra aktiviteter såsom till exempel utbildningar
Arbetsleda distriktssäljare på ansvariga KAM-kunder
Vara kundernas huvudkontakt gällande kommunikationen som berör olika delar av affären, (logistik, bonusar, order och demand)
Tjänsten är placerad på vårt Nordiska huvudkontor i Malmö och du kommer rapportera till affärsområdets försäljningschef.
Vem är du?
För att lyckas som Key Account Manager hos oss behöver du ha insikter i B2B-försäljningsprocesser på central nivå, kombinerat med ett mycket starkt engagemang och stort kundfokus.
Vi tror också att du inneha ska ha följande kvalifikationer:
Vara en stark relationsbyggare samtidigt som du har ett stort intresse i att driva lönsamma affärer
Ha erfarenhet av och trivas i utmanande förhandlingar
Vara en lagspelare som kan kommunicera med många olika typer av människor på olika nivåer, både internt och externt
Förmåga att motivera och utveckla både kunder och säljare genom en professionell, seriös och rak kommunikation
Vara strukturerad i ditt sätt att arbeta och förstå vikten av att planera aktiviteter, samt att rapportera resultatet av dem
Förutom din svenska, även ha förmåga att kommunicera på engelska som är vårt koncernspråk.
En hög kompetens i Office paketet med fokus på Excel och PowerPoint som blir viktiga verktyg när det kommer till att till exempel hantera prisjusteringar, samt hålla presentationer.
Sist men inte minst sätter vi stor vikt vid din personlighet, där en positiv inställning tillsammans med en hög energinivå är viktiga framgångsfaktorer.
Vad erbjuder AkzoNobel?
AkzoNobel är ett världsledande färgföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar och säljer färg, lack, spackel och träskyddsprodukter till yrkesmålare och konsumenter.
Du kommer till ett globalt företag men i Malmö har vi vårt Nordiska huvudkontor, där vi tillsammans arbetar för att ständigt nå målet att vara ledande inom färg- och ytbehandlingar. I vår portfölj finns bland annat varumärkena Nordsjö, Cuprinol och Hammerite som alla bidrar till att göra hem och offentliga platser vackrare med färg och kulörer.
Med fokus på mångfald och innovation arbetar vi aktivt med våra medarbetare för att du ska trivas och utvecklas. Detta ligger även till grund för att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag 2021. Du kommer att arbeta med kompetenta kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss!
Mer om tjänsten och din ansökan
Tjänsten är tillsvidare på heltid med start efter dina förutsättningar. Vi välkomnar människor från alla olika bakgrunder som ser hållbarhet, säkerhet och integritet som viktiga principer. Om du har en passion för färg, ta då steget och lämna in din ansökan!
Ansök via vårt rekryteringsverktyg. Skulle du stöta på problem med din ansökan så är det inga problem! Maila bara talentresourcing.se@akzonobel.com så får du hjälp. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via email.
Har du frågor gällande tjänsten kan du kontakt Jim Bågesjö 0702-83 54 64 (Försäljningschef Sverige/Finland)
För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Patrik Hassel (Talent Acquisition Manager), patrik.hassel@akzonobel.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Manager Tove Sharp
+46 709 57 73 24
Talent Resourcing Patrik Hassel