OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Connect strävar efter att förenkla våra kunders digitala vardag genom att kombinera personlig service med teknik och kunnande i framkant och på så sätt skapa ett långsiktigt värde. Vi är på en tillväxtresa och behöver fler drivna talanger som vill vara med i vår utveckling. Just nu söker vi efter en erfaren Key Account Manager som vill göra skillnad för våra kunder där du tillsammans med oss kommer bli en del av en stark gemenskap och affärsdriv.
I din roll som Key Account Manager
I din roll kommer du bli en del av vårt lokala säljteam i Region Öst där vi har team som utgår både från Nyköping och Stockholm. Tillsammans med teamet leder ni och utvecklas den gemensamma affären med kunden samt bearbetar nya marknader. Den här säljrollen är för dig som drivs av att utveckla befintliga kunder samt att vinna nya kunders förtroende. Det gör du genom att proaktivt sälja våra IT-tjänster till företag där du ansvarar för hela säljprocessen. Vi erbjuder tjänster inom backup, drift, support, applikation och hosting. Du kommer således att vara ansvarig för din egen kundportfölj genom vidareutveckling, förvaltning och uppbyggnad av förtroendeingivande relationer.
I vårt team uppmuntrar och stöttar vi varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Vid intresse finns det även möjlighet att arbeta med andra verksamhetsområden samt goda möjligheter att vidareutveckla sig inom bolaget.
Din bakgrund och profil
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du har ett par års erfarenhet av konsultativ försäljning inom B2B och därmed klarar av att förstå kundens affär. Triggas du av att få vara i centrum i en tillväxtresa så kommer du förmodligen trivas väldigt bra hos oss. Som person är du själgående, högpresterande och ser positivt på de utmaningar du ställs inför. Du är målfokuserad, strukturerad, lösningsorienterad och en naturlig lagspelare som trivs att arbeta i högt tempo. Du trivs med att driva ditt eget sälj och är därför självgående i rollen.
Krav:
- Tidigare erfarenhet av B2B försäljning
- Tidigare erfarenhet av försäljning inom IT
- B-körkort
- Du behärskar både svenska och engelska väl i både tal och skrift
Om Connect
Vi på Connect är cirka 160 anställda och finns på 13 orter i Sverige, allt ifrån Skåne till Östersund med sitt huvudkontor i Göteborg. Bolagets drivs med en fokuserad entreprenöriell anda och förmåga att skräddarsy lösningar för varje kunds unika behov. Tekniska lösningar för kontor är starkt sammankopplade med varandra och till sist flyter allt ihop, vilket kräver en rådgivare som förstår helheten och som kan hjälpa till att navigera i en värld som snabbt förändras.
Under åren har Connect växt stabilt även med hjälp av förvärv såsom bl a Staples digitala verksamhet, Xelent Office samt många mindre aktörer runt om i Sverige. Summeringen av vårt erbjudande skulle kunna beskrivas som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni.
Varför Connect?
Vi uppmuntrar samt stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Du som medarbetare är därför viktig för oss! Genom Connect kommer du att få ta del av:
- Glada och drivna kollegor
- En dynamisk miljö med starkt säljdriv
- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, sammanhållning och ha kul på jobbet!
- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Ett bolag som är anslutna till kollektivavtal
Varmt välkommen med din ansökan!
Har du frågor kring rollen eller din ansökan kan du kontakta Thomas Runfeldt (thomas.runfeldt@connect.se). Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Bogren
+46 31-333 54 84