OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos B2B IT-Partner.
Om företaget:
B2B IT-Partner är en återförsäljare av IT till företag. De grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i branschen. De är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. De erbjuder sina kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. B2B IT-Partner är ett snabbfotat företag som kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med deras marknadserbjudande.
Hos B2B välkomnas du till ett varmt och energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete. De som arbetar där tycker både att det är roligt att arbeta ihop och att ha roligt tillsammans på och utanför jobbet.
Arbetsuppgifter:
Som Key Account Manager på B2B är ditt huvudansvar att skapa och göra affärer med nya och befintliga kunder i din portfölj, inom offentlig sektor, som du själv bygger upp. Du letar upp potentiella kunder, skapar nya kontakter och säljer våra lösningar inom produkter och tjänster enligt kundens specifika behov.
I rollen som Key Account Manager är du ytterst affärsansvarig för kunden, leveransen och lönsamheten i din portfölj. Du jobbar tätt tillsammans med övriga avdelningar inom både Advanced Solutions (vår leveransavdelning) och inom säljavdelningen, för att ha möjlighet att skapa och presentera de lösningar som kunden behöver. Utöver att bygga nya relationer och samarbeten med kunder är vårdandet och relationen till de befintliga kunderna i din portfölj extremt viktig. Det är en självklarhet att du har god förståelse för vårt erbjudande, våra affärsmodeller men ännu viktigare att du kan förstå dina kunders verksamhet och hur våra lösningar inom IT kan skapa riktig affärsnytta för dem. En nyfikenhet kring kundernas verksamhet kopplad till IT är nyckeln.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av försäljning inom offentlig sektor i IT-branschen
• Ha erfarenhet av offentliga upphandlingar
• Erfarenhet av att arbeta med uppsökande kontakt mot kunder
• Ett intresse för IT branschen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, båda i tal och i skrift
Utöver ovannämnda krav så ska du ha en passion och brinna för försäljning. Du är van att ta ett stort eget ansvar, är flexibel i din arbetsroll och räds inte för ett högt arbetstempo. Du drivs av att skapa och upprätthålla goda kundrelationer och är duktig på att ta initiativ till att utöka ditt nätverk. Du har lätt för att lyssna samt samarbeta med andra människor och är affärsmässig i dina relationer. Slutligen är du prestationsinriktad, trivs med att arbeta mot mål.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Grundlön + provision
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund