OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett av Nordens största logistikföretag?
Har du erfarenhet av att bygga långsiktiga affärsrelationer inom transportbranschen?
Vill du arbeta med försäljning till både nationella och internationella kunder?
Då kan du bli Key Account Manager hos Frode Laursen, som är ett internationellt logistikföretag. Vi växer och tillsätter en ny tjänst som Key Account Manager. Du kommer att vara stationerad och utgå från vårt nya logistikcenter i Eskilstuna.
Som Key Account Manager hos Frode Laursen blir du en del av vårt nordiska säljteam och får Sverige som ansvarsområde. Med logistikcenter i Åstorp, Göteborg och Eskilstuna har Frode Laursen en stor logistikpotential att erbjuda både nationella och internationella stora kunder.
Du får möjligheter att skapa en unik kundplattform med support från en professionell säljorganisation.
Vidare är du en engagerad och affärsinriktad säljare / kundansvarig med tidigare erfarenhet av försäljning helst från transportbranschen / logistikbranschen.
Som KAM blir ditt huvudansvar att utveckla och säkerställa företagets framtida affärer genom att bygga långsiktiga relationer med befintliga kunder likväl som det är naturligt att ha ögonen öppna för nya potentiella affärer.
Som Key Account Manager ansvarar du för att söka upp nya kunder och skapa givande affärsrelationer, inom dessa sektorer:
Dagligvarulogistik
Emballage
Bygglogistik
Återvinning/Recycling (Bulk-transporter)
Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudansvar är att säkerställa företagets framtida affärer genom att företrädesvis utveckla Frode Laursens relationer med befintliga kunder, såväl som att du måste se möjligheter i att bredda företagets kundbas genom nykundsbearbetning. Rollen innebär stor variation av arbetsuppgifter och du kommer att arbeta med alla steg i försäljning så som att kartlägga och analysera företag, genomförande av kundbesök, offertarbete och uppföljning av dessa, förhandling och omförhandling av avtal, traditionell kundvård.
Ansvarig för uppsökande försäljning inom Frode Laursens logistik-setup.
Då arbetet är väldigt självständigt, så tar du ett stort ansvar för ditt engagemang och resultat. Du rapporterar regelbundet till din säljchef.
Nära samarbete med den interna säljorganisationen.
Din profil
Du har en god kännedom om transportbranschen och brinner för att arbeta med försäljning.
Du kan formulera dig flytande på engelska i skrift och tal.
Du har en positiv utstrålning, hög arbetskapacitet/moral och är resultatinriktad.
Du är engagerad, stabil och har stor genomslagskraft så att du självständigt kan genomföra förhandlingar i en internationell miljö.
Du är en duktig relationsbyggare och har förmågan att utveckla tillitsfulla relationer på flera nivåer internt och externt.
Vi erbjuder
Ett väldigt självständigt jobb med ett stort kundansvar.
En unik chans att få samarbeta med några av världens största kunder inom dagligvaror, byggbranschen och återvinning.
Frode Laursens ledningsgrupp som bollplank där du refererar till vår internationella säljchef.
Lön och anställningsvillkor efter kvalifikationer och erfarenhet.
Tjänsten är en heltids tjänst med 6 månaders provanställning.
Tjänsten innebär en del tjänsteresor eftersom kunderna är utspridda över hela Sverige och att våra interna möten sker på huvudkontoret i Vitten (2 mil norr om Århus, Danmark).
Har du lust att anta ovannämnda utmaningar och vill du vara en del av ett ekonomiskt starkt familjeägt företag med en stark kultur och unika lösningar inom logistik? Skicka då en ansökan snarast möjligt till . Vi kallar löpande till intervjuer.