OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Solveco.
Om företaget:
Solveco AB är ett privatägt företag som bildades år 1994 och som producerar och säljer kemikalier och förbrukningsartiklar till bland annat läkemedelsindustrin, livsmedelsindustrin, tillverkande industri, universitet, högskolor, medicinska laboratorier och sjukhus. Solvecos största marknad är Sverige och Norden men de levererar även till kunder i övriga Europa, Singapore och USA. Solveco anpassar och utvecklar specialprodukter efter kundförfrågan främst inom sjukvården men också till industrin. Kvalitet, kundbemötande och snabba leveranser är Solvecos nyckelord och de är certifierade enligt ISO 13485:2016, medicinteknisk produktion och har en väl utarbetad miljöpolicy. Hos Solveco blir du en del av ett litet och familjärt bolag om 12 personer.
Arbetsuppgifter:
Som Key Account Manager hos Solveco blir du en viktig pusselbit mellan företaget och dess kunder, och du kommer att få vara med och bidra till företagets fortsatta utveckling på lab, livsmedels, dryckes- och verkstadsindustrin. Du kommer att ansvara för en befintlig kundportfölj bestående av 20-30 nyckelkunder, samt andra återkommande kunder i varierad storlek. Utöver det kommer du även att prospektera och bearbeta likande potentiella kunder. Du bidrar till organisationen säljutveckling, och genom att driva värdeskapande försäljning ökar du kundupplevelsen och knyter och underhåller samarbeten med företagets kunder.
• Förvalta befintlig kundportfölj, relationsdriven försäljning
• Prospektering och bearbetning av nya potentiella kunder
• Försäljningsadministration, så som orderläggning, fakturering, systemuppdatering samt offerera
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Relevant erfarenhet av B2B försäljning
• Goda kunskaper i Office-paketet, primärt Excel
• B-körkort
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska, kunskaper i Finska är meriterande
För att trivas och lyckas i rollen som Key Account Manager är det viktigt att du är en resultatdriven person med stor relationsskapande förmåga. Med hänvisning till ditt säljorienterade fokus är det även viktigt att du är disciplinerad, strukturerad och tar ett stort ägandeskap över ditt arbete. Vi ser även att du är van vid att arbeta med komplex försäljning, och har förmågan att hitta innovativa lösningar samt agera rådgivande i kontakten med kunder. Vi tror även att du är naturligt trygg i olika sociala situationer och håller kommunikation och samarbetsförmåga som stora styrkor.
Övrig information:
Start: Enligt Överenskommelse.
Plats: Rosersberg.
Lön: Enligt överenskommelse.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund