OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utveckla teknisk försäljning i MEA-regionen som Key Account Manager på Aritco Lift AB och få internationell säljerfarenhet!
Är du flytande i arabiska och har en bakgrund inom teknisk försäljning? Aritco Lift AB söker en Key Account Manager baserad i Stockholm för att leda sina försäljningsinsatser i Mellanöstern och Afrika (MEA). I denna strategiska roll kommer du att spela en avgörande roll i att hantera och utöka deras partnernätverk, driva tillväxt och nå försäljningsmål. Om du har erfarenhet av teknisk försäljning hos ett nordiskt eller internationellt varumärke, trivs med att resa, skapa långsiktiga relationer och gillar att arbeta i en internationell miljö, vill vi gärna höra från dig!
Ditt anställningserbjudande
Detta är en unik möjlighet att forma och utöka Aritcos närvaro i den dynamiska MEA-regionen. Du kommer att vara i framkant när det gäller att driva tillväxt på nyckelmarknader, arbeta nära toppartners, hålla dig uppdaterad om branschtrender och övervaka regleringar, samtidigt som du får möjlighet att resa, få internationell försäljningserfarenhet och bygga meningsfulla relationer. Dessutom kommer du att arbeta på ett företag som är stolt över sina produkter och värdesätter sina anställda.
"Inom de kommande 3 åren siktar vi på att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser. Som ett steg mot det målet har vi flyttat till moderna aktivitetsbaserade lokaler i Veddesta/Barkarby. Här hittar du inte bara välutrustade utrymmen för alla typer av möten och arbete, utan även ett helt nytt gym och en rad andra trevliga aktiviteter. Vi erbjuder en generös friskvårdsersättning, förmåner genom Benify, och vi anser att flexibla arbetstider är viktiga för en balanserad arbetsliv." /Aritco
Dina arbetsuppgifter
I denna roll ansvarar du för att proaktivt bygga och utveckla Aritcos partnernätverk i åtta länder, inklusive Förenade Arabemiraten, Saudiarabien, Kuwait, Oman, Bahrain, Egypten m.fl. Du spelar en central roll i att upprätthålla och öka försäljningen i MEA-regionen genom att vårda relationer med nyckelåterförsäljare som betjänar både privata och kommersiella kunder. Din uppgift innefattar försäljningsbesök hos partners och att säkerställa högkvalitativ service till B2B-kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
Utveckling av återförsäljarnätverk:
• Identifiera, rekrytera och onboarda nya partners för att utöka Aritcos närvaro i MEA-regionen.
• Utveckla och implementera strategier för att stärka relationerna med befintliga partners.
• Analysera marknadstrender och partnerprestationer för att identifiera tillväxtmöjligheter.
Hantering av återförsäljare:
• Sätta och övervaka prestationsmål för partners, vilket säkerställer överensstämmelse med Aritcos affärsmål.
Kundrelationshantering:
• Arbeta nära partners för att säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet och kundlojalitet.
Försäljnings- och Marknadsföringsstöd:
• Samarbeta med lokalt baserade kollegor för att identifiera tillväxtstrategier för varje partner.
• Administrativa uppgifter, inklusive hantering av försäljningsbudget, användning av CRM-verktyg och dokumentation av partneravtal.
Värt att veta
Du kommer att tillhöra ett team av 7 Key Account Managers, där var och en ansvarar för en annan region. Du kommer att rapportera till chefen för Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) och arbeta tillsammans med 2 lokalt baserade kollegor i Dubai som ansvarar för marknadsföring och teknisk support. Du kommer också att hantera relationer med 15-20 partners i MEA-regionen med stort fokus på Saudiarabien där 4-5 nyckelpartners är baserade.
Då detta är en verksamhetsnära roll utgår arbetet från Aritcos moderna kontor i Järfälla men flexibilitet finns på företaget, beroende på exempelvis roll, erfarenhetsnivå och reseschema. Eftersom du kommer att vara ansvarig för MEA-regionen kommer denna roll att innebära cirka 10 affärsresor till MEA-regionen per år, där varje resa varar i cirka en vecka.
Våra förväntningar
Vi söker dig som:
• är flytande i engelska och arabiska, i både tal och skrift, eftersom du kommer att arbeta mot MEA-regionen.
• har en bakgrund inom teknisk försäljning (och ev. relaterade serviceavtal).
• besitter erfarenhet från att representera ett nordiskt eller internationellt varumärke.
• har kunskap av återförsäljarmarknader.
• besitter erfarenhet av ERP/CRM system samt goda administrativa färdigheter.
Följande kunskaper är meriterande:
• Dokumenterad erfarenhet av att driva försäljning, försäljningsbesök och hantera partners i MEA-regionen.
• Kunskaper i svenska språket.
Du har en nyfiken och anpassningsbar inställning, är ivrig att ta dig an nya utmaningar och lära av både framgångar och motgångar. Du är mycket organiserad, trivs i ovana situationer och kan hantera oväntade uppgifter med entusiasm.
Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07